Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Solved] Localizing de standaard zoekmachine...  (gelezen 1124 keer)

Offline AnneTanne

• Lid
[Solved] Localizing de standaard zoekmachine...
« Gepost op: 2010/05/11, 20:48:27 »
Mijn computer is geïnstalleerd met engels als systeemtaal en Nederlands als bijkomende taal.  (Ik gebruik Ubuntu liefst in het Engels, wegens de soms vreemde NL vertalingen)
De standaard zoekmachine is Google.com, maar ik gebruik over het algemeen liever google.be.

Ik heb al flink gezocht naar manieren om dat te wijzigen (tot het instellen van NL als systeemtaal toe), maar ik kom er niet uit.  Iemand een suggestie? In het verleden (tot 9.10) werd wel 'standaard' voor Google.be gekozen.

Bij voorbaat dank,
Ann
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 22:00:58 door AnneTanne »

Re: Localizing de standaard zoekmachine...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/11, 20:56:35 »
wordt je niet direct doorgestuurd naar google.be? Normaal doet google dit om hun servers niet te veel te belasten.
Nu ik veronderstel dat het over de zoekmachine in Firefox gaat? Als je op het pijltje bij de zoekbalk klikt zie je onder de lijst van alle zoekmachines staan 'manage search engines' Van daaruit kun je google.com wss vervangen door google.be

Offline AnneTanne

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/11, 21:04:37 »
wordt je niet direct doorgestuurd naar google.be? Normaal doet google dit om hun servers niet te veel te belasten.
Niet dus...

Citaat
Nu ik veronderstel dat het over de zoekmachine in Firefox gaat?
Oeps, ja dat had ik inderdaad moeten vermelden.

Citaat
Als je op het pijltje bij de zoekbalk klikt zie je onder de lijst van alle zoekmachines staan 'manage search engines' Van daaruit kun je google.com wss vervangen door google.be
Dat was het eerste wat ik dacht te kunnen doen, maar niks hoor...
'Google' staat daar gewoon als google, en je kan wel het 'sleutelwoord' veranderen, maar daarmee veranderd er niks aan de concrete URL.
Ik heb ook via about:config geprobeerd:
browser.search.order.1;Google heb ik vervangen door browser.search.order.1;Google.be, maar ook dat veranderde niks...

Ann

Offline AnneTanne

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/11, 21:43:41 »
Intussen vond ik in dit commentaar in de discussie 'Firefox Locales should install locale specific search plugins' een link naar deze pagina met een overzicht van allerhande localisatiebestanden in tig talen...
Maar daarmee weet ik nog niet wat ik met de files in kwestie moet doen... en bovendien lijkt de google-versie ook weer naar google.com te verwijzen...

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/11, 21:49:04 »
Geen idee of het werkt, maar ik heb het volgende bestandje gevonden. Probeer eens alle ".com" naar ".be" te veranderen.

gksudo gedit /usr/lib/firefox-addons/searchplugins/en-US/google.xml

Offline AnneTanne

• Lid
Re: [Solved] Localizing de standaard zoekmachine...
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/11, 22:01:23 »
Het werkt   :)
Bestand aangepast, dan FF herstart, en Bingo!

Dankjewel!