Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] vreemde weergave in ubuntu van webpagina  (gelezen 1819 keer)

[OPGELOST] vreemde weergave in ubuntu van webpagina
« Gepost op: 2010/05/11, 20:21:24 »
Hoi allemaal,

ik weet niet zo goed waar en in welk topic de vraag moet stellen dus maar gekozen voor software en configuratie.
Als ik naar http://richtjepaardrechtmetbrigitte.nl/pageID_8369020.html surf en dan naar de filmpjes onderaan de pagina dan zie je dat het er niet helemaal goed uitziet. In alle browsers gebeurd dit, Fx, Chrome en Opera. Echter alleen in Ubuntu. Bekijk ik die pagina in windows, ongeacht de browser, dan lijnt het wel goed uit.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe ik dit eventueel op kan lossen.

Gr Ruud
« Laatst bewerkt op: 2010/05/12, 16:03:19 door ruud_noor »

Offline Tom

• Lid
Re: vreemde weergave in ubuntu van webpagina
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/11, 20:26:09 »
Wat bedoelt U met vreemd uitzien.

« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 20:27:52 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/11, 20:27:26 »
Wat bedoelt U met vreemd uitzien.

Video beeld klopt niet helemaal met vlak. Blijft bij mij een witte rand zichtbaar aan de linkerzijde
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 20:34:02 door ruud_noor »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/11, 20:28:46 »
Heb ik ook zie beeld hierboven.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/11, 20:30:07 »
precies, en dat zie ik in windows dus niet

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/11, 20:32:08 »
Geen idee eerlijk gezegd wel vreemd he.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/11, 20:32:57 »
ja, vooral omdat het onder Uby in alle browsers gebeurd

Offline Els

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/11, 21:10:49 »

De enige die het eventueel op kan lossen is de maker van de site ;) Met wat aanpassing van de html is die witte rand vrij makkelijk weg te krijgen.
Ik kom het wel eens vaker tegen (gelukkig niet echt vaak) dat bijv. Firefox in Ubuntu een pagina net iets anders weergeeft dan Firefox in Windows. Heel vervelend als je websites maakt... hoe dat komt daar ben ik nog steeds niet achter :( Het is de verantwoordelijkheid van de sitebouwer om te zorgen dat de site er ongeacht browser of platform overal tenminste acceptabel uitziet; maar niet elke sitebouwer denkt daaraan ;)

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/11, 22:17:06 »

De enige die het eventueel op kan lossen is de maker van de site ;) Met wat aanpassing van de html is die witte rand vrij makkelijk weg te krijgen.
Ik kom het wel eens vaker tegen (gelukkig niet echt vaak) dat bijv. Firefox in Ubuntu een pagina net iets anders weergeeft dan Firefox in Windows. Heel vervelend als je websites maakt... hoe dat komt daar ben ik nog steeds niet achter :( Het is de verantwoordelijkheid van de sitebouwer om te zorgen dat de site er ongeacht browser of platform overal tenminste acceptabel uitziet; maar niet elke sitebouwer denkt daaraan ;)

Ik kan je zeggen dat het mijn volle aandacht heeft  =D
Zal eerst moeten uitzoeken waar ik de wijzigingen aan moet brengen

Gr Ruud

Offline Els

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/11, 22:21:14 »
Oh ben jij dat zelf, sorry, had ik niet in de gaten :-[
Wat helpt is in de <embed> tag scale="noscale" veranderen in scale="scale", dan gaat in ieder geval die witte rand weg, en dan nog even experimenteren met de width en height om het hele filmpje erin te krijgen.

Succes!

Offline ivo

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/11, 22:41:50 »
Toch vreemd, want o.a. Chromium en Opera zijn acid3 compliant.

http://acid3.acidtests.org/
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/12, 07:13:36 »
Oh ben jij dat zelf, sorry, had ik niet in de gaten :-[
Wat helpt is in de <embed> tag scale="noscale" veranderen in scale="scale", dan gaat in ieder geval die witte rand weg, en dan nog even experimenteren met de width en height om het hele filmpje erin te krijgen.

Succes!

Kijk, daar heb ik nou wat aan!!!!!!!!
Ga er vanmiddag mee aan de slag, dank voor je reactie Els.

Gr Ruud

Offline Dave

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/12, 15:50:31 »
Of het is al opgelost of ik heb er geen last van?

« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/12, 15:53:02 »
Of het is al opgelost of ik heb er geen last van?

Zit momenteel even op een Win bak dus kan het niet checken, wel vanmorgen wat aan het rommelen geweest maar kreeg toen problemen in Win dus de zaak maar weer terug gezet. Zal zo even kijken of er toch wat gewijzigd is dan.

Dank voor je reactie

EDIT: dat rommelen heeft kennelijk toch ergens toe geleid. Op zich vreemd want ben de mening toegedaan dat ik alles weer terug naar de oude instellingen heb gezet. Maar goed..............opgelost.
@Els     weet wel zeker dat het daar aan gelegen heeft dus nogmaals bedankt
« Laatst bewerkt op: 2010/05/12, 16:07:07 door ruud_noor »