Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gedit en PHP  (gelezen 2018 keer)

Offline Dave

• Lid
Gedit en PHP
« Gepost op: 2010/05/11, 12:02:35 »
Merk dat ik in Gedit geen php bestanden meer kan openen.

Dacht misschien massaal beschadigd maar andere kunnen ze wel openen.
Maar gebruik graag Gedit/kladblok om php en html aan te passen.

Mis ik misschien een optie na de overstap naar Lucid?

Citaat
Kan het bestand ‘/home/dave/Downloads/Bac…/bigdump-maart2010.php’ niet openen.

gedit kon de tekenset niet detecteren.
Controleer of u geen binair-bestand probeert te openen.
Selecteer een tekenset uit het menu en probeer het opnieuw.

tekenset staat op automatisch en schiet ie ook weer naar terug na andere geprobeerd te hebben.

Re: Gedit en PHP
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/11, 17:47:49 »
Vreemd, ik geloof niet dat er veel plugins ed. voor gedit zijn die je kan missen ??? kijk maar eens in synaptic bij de eigenschappen van gedit voor aangeraden programma's en zoek eens op gedit met de zoekfunctie van synaptic om te zien of er ergens nog een php plugin te vinden is...
Vind je niks dan kan je ook nog proberen om gedit opnieuw te installeren, gooi dan ook de .gedit map in je home folder weg of maak een backup ervan voordat je herinstalleerd.

Geany installeren is ook een optie maar dat is dan weer meer een persoonlijke mening....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/12, 00:40:46 »
dat hielp nog niet.
wat zitten spelen en de talen(utf8 en europees enzo) weggemikt waar die uit kan kiezen bij automatisch selecteren en nu opent het.
Niet dak het snap overigens. Lijkt er op dat die automatische keuze de boel blokkeerde.

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/12, 10:33:55 »
Gebeurd dit bij ALLE php-bestanden of alleen bij een specifieke?

Als het alleen bij 1 bestand is:
Citaat
Controleer of u geen binair-bestand probeert te openen.

Heb je dat al gecontroleerd? Dat het bestand niet op 'n een of andere manier aangepast is? Nano in de terminal zal bestanden altijd openen, ongeacht of het binary is of niet.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/12, 15:43:58 »
Heb er meerdere geprobeerd en allemaal die ik al langere tijd gebruik in gedit.
Staan in home/dave (aparte partitie)en is niets mee gebeurd verder.

zelfde gebeurde als ik ze van de backupschijf plukte.

Op m'n testsysteem gisteren een nieuwe Lucid gezet en zelfde verhaal. (Ook daar staan vrijwel dezelfde bestanden in de home partitie)

Ook komt gedit niet na gebruik in het rechtermuisknopvenster te staan.
Wel als je dat via eigenschappen aangeeft maar dat werkt alleen bij dat specifieke bestand, niet bij allemaal met dezelfde extensie.
Ik ga er maar vanuit dat het nog een eigenaardigheidje van Lucid is.

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/12, 19:01:01 »
Ik heb net geprobeerd om een willekeurig php-bestand te openen en dat is gewoon gelukt in gedit. Misschien dat het komt omdat ik lucid niet 'schoon' heb geïnstalleerd, maar omdat ik karmic heb ge-upgrade...
« Laatst bewerkt op: 2010/05/12, 19:03:09 door Jitse »

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/12, 19:04:35 »
Ik kan PHP bestanden gewoon openen met GEDIT, Rechtermuisknop, "met andere toepassing openen", Gedit (onthouden aanvinken)
Nu opent ie hem.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/12, 21:43:51 »
zoals te lezen ik inmiddels ook. een bestand wat nog niet geopend is geweest in de nieuwe manier eerst nog kiezen voor de indeling(kon eerst niet)
Voorheen kwam dan de optie al standaard in het menu te staan. Nu steeds weer selecteren.

En notepad staat er in tegenwoordig.
Geen idee waar dat nu weer weg komt.
selecteren gebeurd niets mee overigens.