Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plymouth uitschakelen  (gelezen 551 keer)

Offline midas

• Lid
Plymouth uitschakelen
« Gepost op: 2010/05/09, 20:03:20 »
Ik draai met een laptop met ATI-videokaart en heb de fgrlx-driver geinstalleerd om met name Google-Earth te kunnen draaien. Hierdoor is het Plymouth-schermpje aan begin bootproces een enkele seconde te zien met veel geknipper van balken en andere vormen. Plymouth vind ik eerder helemaal niets toevoegen. Ik heb daarom de Plymouth-themes in Synaptic verwijderd. Het bootproces is nu rustiger (zwart beeld) en gaat alleen knipperen wanneer de video-driver wordt ingeschakeld.

Maar is er een simpele en elegantere manier om Plymouth helemaal uit te schakelen?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tom

• Lid
Re: Plymouth uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/09, 20:09:39 »
Ja dat gaat heb het op UbuntuUsers.de gelezen maar zou het betreffende artikel eerst moeten zoeken daar ze met de final uitgave de topics verplaatst hebben.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.