Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voip/bluetooth geen verbinding.  (gelezen 532 keer)

Offline dokrak

• Lid
voip/bluetooth geen verbinding.
« Gepost op: 2010/05/09, 17:38:53 »
Hallo.

Ik heb sinds 2 weken windows eraf gehaald en moet zeggen bevalt me prima.
Ik zit echter met nog 2 problemen.

De eerste mijn voipcheap account ik krijg geen verbinding.
Ik heb diverse programma`s gebruikt,twinkele,Qutecom,ekiga soft phone en nog een paar andere.
Alleen bij QuteCome (connection error) en bij ekiga softphone (poort 5060 bezet) krijg ik een fout melding.
Mijn router gerest en poort 5060/5061 opengezet.
Account gegevens kloppen ik heb precies 1 keer een verbinding gehad die werkte echter toen ik de volgende dag mijn pc opnieuw opstarte was hij weer verdwenen. :'(

Het zelfde geld echter voor mijn bluetooth verbinding,hier ook diverse progjes voor gebruikt.
Bluetooth beheer,bluetooth control en zo geinstalleerd,geprobeerd via software centrum of/en pakketbeheer te installeren.
gsm wordt gevonden  (samsung bt3410 en nokia n73) alles lijkt te werken zoals het hoort,alleen zodra je een verbinding wil maken
Komt simpel weg die verbinding er niet. ???

Hiervoor windows xp gedraaid zonder problemen ik heb nu virtual box ose met windows xp er op gezet werkt zonder problemen.
Zowel rechtstreeks voipcheap software en met een andere soft phone met de instellingen van mijn account.
bluetooth wordt direct herkent en werkt zonder problemen.
Maar ja hier wil ik toch het liefst vanaf. 8)
Wie kan mij een klein beetje op de goede weg helpen.
Draai nu op ubuntu 10.04 eerste 5 dagen op versie 9 gedraaid maar kreeg het daar helaas ook niet werkend.

Alvast bedankt.