Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Na upgrade tot 10.04 houdt ubuntu de weergave instellingen niet vast  (gelezen 613 keer)

Hoi,

Ik mag nu na de update naar 10.04 steeds opnieuw de instellingen van mijn bureablad opgeven...ubuntu zet ze steeds terug naar de default.

Ik heb een nvidea geforce GO 6100 die automatisch wordt herkend zodra ik kies voor 'EXTRA Visual effects". Vervolgens kan ik ook de cube instellingen goed zetten met compiz..

Alleen na een herstart kan ik het allemaal weer opnieuw doen...

Wat is er aan de hand?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 19:10:49 door mistril merendras »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Na upgrade tot 10.04 houdt ubuntu de weergave instellingen niet vast
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/09, 12:55:46 »
Vermoedelijk wordt het zwakke videokaartje tijdens de opstart overbelast met al die zware 3D-visuele belasting, en schakelt hij bij het opstarten daarom terug op 2D.

Probeer eens om in het BIOS het zwakke kaartje wat meer gedeeld RAM-geheugen toe te wijzen; volgens mij is 256 MB het maximum. Helpt dat niet, beperk dan het aantal visuele effecten. De zwakke videokaart zal je er dankbaar voor zijn...  :)

Re: Na upgrade tot 10.04 houdt ubuntu de weergave instellingen niet vast
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/09, 13:06:47 »
Tja...maar in 9.10 deed alles het prima..

ik heb ook dit gelezen:

http://ubuntu-ky.ubuntuforums.org/showthread.php?p=9259997

lijkt op een probleem dat meer mensen hebben...

De engelse oplossingen heb ik er eens op nagelezen en uiteindelijk heb ik voor deze oplossing gekozen:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1466162&highlight=effects&page=2

" Re: Visual effects settings lost on reboot
Well, all 3 solutions will work, it is just which one you prefer.

I went with running "sudo ln -s /usr/bin/compiz /usr/bin/compiz.real" because that is a one-time command instead of Gnome having to remember something for each boot."

Ik weet niet wat ik nu heb gedaan, maar het heeft wel gewerkt.

Overigens toch bedankt voor de snelle reactie :) dat was erg prettig!
« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 13:28:24 door mistril merendras »