Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brasero stekeblind?? (Lucid Linx LiveCD)  (gelezen 1345 keer)

Offline Asperger

• Lid
Brasero stekeblind?? (Lucid Linx LiveCD)
« Gepost op: 2010/05/08, 20:24:49 »
Hoi,

Ik heb mijn liveCD opgestart en zie duidelijk onmiskenbaar dat er minstens een LEGE CD in mijn cdroms zit.
Ik start dus brasero om naar die lege CD een Lubuntu-ISO te stoken zodat ik die kan proberen op mijn antieke laptop.
Brasero ziet opeens geen enkele lege CD !!
SUDO Brasero geprobeerd, start ook netjes op maar nog steeds net zo stekeblind !!
Ook weer zoń rechtenkwestie waar niemand uit komt ??

Offline Asperger

• Lid
Re: Brasero stekeblind?? (Lucid Linx LiveCD)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 20:35:52 »
Ik ga hieronder plaatsjes zetten als dat tenminste lukt met al die beperkingen hier.
Ubuntu hoort standaard zo plaatjes te maken dat ze hier passen.
Jullie zien dan wat ik geprobeerd heb.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 20:37:31 »
Wacht even, hoeveel CD-ROM-stations heb je ? Als je er maar één hebt, zal daar bij het gebruik van de Live CD namelijk de Live CD zelf al inzitten en die kun je bij het gebruik van de Live CD niet overschrijven. Daarom zal Brasero ook geen CD-ROM-stations zien met CD-ROM's die beschreven kunnen worden. Je zult dus gewoon het besturingssyteem op je harde schijf ( of een ander medium, mocht je iets anders als een harde schijf gebruiken ;) ) of een andere computer moeten gebruiken om de CD-ROM met Lubuntu te overschrijven.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/08, 20:49:59 »
Met erg veel moeite en met een achteruit gegane CD (Gimp bestaat niet meer dus plaatjes verkleinen kan niet meer zomaar) kan ik de plaatjes alsnog hier neerzetten.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/08, 20:50:28 »
.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/08, 20:50:47 »
.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/08, 20:51:08 »
.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/08, 20:51:37 »
Dat waren de plaatjes waarop te zien is wat ik deed, in chronische volgorde, ben zeer benieuwd naar de antwoorden...

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/08, 20:52:26 »
Gebruik aub in het vervolg een site als www.imageshack.us om meerdere foto's te uploaden. Daar kunt ge ze ook in een grotere resolutie zetten wat het beter leesbaar maakt.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/08, 20:53:10 »
Wacht even, hoeveel CD-ROM-stations heb je ? Als je er maar één hebt, zal daar bij het gebruik van de Live CD namelijk de Live CD zelf al inzitten en die kun je bij het gebruik van de Live CD niet overschrijven. Daarom zal Brasero ook geen CD-ROM-stations zien met CD-ROM's die beschreven kunnen worden. Je zult dus gewoon het besturingssyteem op je harde schijf ( of een ander medium, mocht je iets anders als een harde schijf gebruiken ;) ) of een andere computer moeten gebruiken om de CD-ROM met Lubuntu te overschrijven.

Zoals je ziet is er een Filesystem (De LiveCD), een 1e BLANK disk en een 2e BLANK disk.
Er zitten dus drie stokers aangesloten waarvan één de LiveCD bevat en waarvan er twee ieder een BLANK disk bevatten.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/08, 20:54:25 »
Gebruik aub in het vervolg een site als www.imageshack.us om meerdere foto's te uploaden. Daar kunt ge ze ook in een grotere resolutie zetten wat het beter leesbaar maakt.

Dat heb ik eens geprobeerd maar dat was me véééééél te omslachtig en tijd en energieroverd.
Dat bespaar ik me door kleintjes te plaatsen waar ze meteen gezien kunnen worden.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/08, 21:03:15 »
Misschien wel, maar ik kan dus echt helemaal niks zien op die screenshots. Als ge niet had gezegd dat het over Brasero ging, had ik zelfs dat niet herkend. En zo zullen er denk ik wel meer zijn.

Ge kunt ook screenshots maken van enkel het venster of van bepaalde delen van het scherm (Toepassingen=>Hulpmiddelen=>Schermafdruk maken).

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/09, 01:32:18 »
Ik zal het eens proberen.
Als het probleem met brasero blijft zal ik wel motte.
Ik weet niet of ik over de huidige fotos heen kan knallen maar anders komen die er gewoon bij.
Bedankt voor de tip.