Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST. Home backup en restore van 8.04 niet meer in 10.04?  (gelezen 465 keer)

Offline UbuntuFranky

• Lid
    • Franky en Sabine's webstekje
  • Steunpunt: Nee
Dag,
Het lukt me niet meer om mijn back-up van 'home' die ik maakte vóór installatie met 'Home User Backup System' in 8.04 LTS terug te plaatsen.
Met de 10.04 die ik nu op mijn systeem heb geraak ik er niet.
Hopelijk kan er iemand me echt op weg helpen, hier. Voor mij zijn er enkele bestanden in dat archief echt belangrijk.
Het enige waar ik nu nog over beschik zijn die 2 bestanden op een externe harde schijf na de backup vanuit 8.04: Name-master-archive.1.dar & name-master-catalog.1.dar.
Ik krijg met geen enkel backup prog uit het softwarecentrum van de 10.04 de bestanden open.
Grtjs,
Franky
« Laatst bewerkt op: 2010/05/08, 16:42:37 door UbuntuFranky »

Offline Robertos

• Lid
Re: Home backup en restore van 8.04 niet meer in 10.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 15:17:04 »
Hier heb ik een soortgelijk topic gevonden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=860220

Het zou dus mogelijk zijn om de inhoud van die files te bekijken en vervolgens uit te pakken. Mogelijk moet je het pakket dar wel eerst installeren (zit in de pakketbronnen). Het is misschien verstandig om het bovenstaande uit te testen op een kopie van die back-ups, gaat er iets mis dan heb je altijd de eigenlijke back-ups nog.

Offline UbuntuFranky

• Lid
    • Franky en Sabine's webstekje
re: Home backup en restore van 8.04 niet meer in 10.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 16:42:07 »
Beste Robertos,
Heel erg bedankt.
Via het menu Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster ben ik eerst naar mijn externe media gegaan.
Met het commando dar -x, --extract [pathname] [filename]  lukte het.
Grtjs,
Franky

Offline Robertos

• Lid
Re: OPGELOST. Home backup en restore van 8.04 niet meer in 10.04?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/08, 16:58:32 »
Fijn om te horen, zo heb je tenminste je bestanden weer terug. :)