Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update paketten grijs in Updatebeheer  (gelezen 676 keer)

Offline DaPale

• Lid
Update paketten grijs in Updatebeheer
« Gepost op: 2010/05/06, 20:54:35 »
Hallo,

Sinds vanavond heb ik in mijn updatebeheer drie Gnome paketten staan die grijs zijn waardoor ik ze niet kan installeren.
Het zijn drie language packs.

Kan iemand mij vertellen waarom deze grijs zijn? Zijn de soms geblokkeerd op de repository?

[Edit] Vreemd, wanneer ik de hoofdserver kies als update server i.p.v. de server in Nederland, dan is de software wel beschikbaar. Iemand ook hierover een idee?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/06, 20:59:18 door DaPale »

Offline Tom

• Lid
Re: Update paketten grijs in Updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/06, 21:10:22 »
Hallo,

Sinds vanavond heb ik in mijn updatebeheer drie Gnome paketten staan die grijs zijn waardoor ik ze niet kan installeren.
Het zijn drie language packs.

Kan iemand mij vertellen waarom deze grijs zijn? Zijn de soms geblokkeerd op de repository?

[Edit] Vreemd, wanneer ik de hoofdserver kies als update server i.p.v. de server in Nederland, dan is de software wel beschikbaar. Iemand ook hierover een idee?
Dan zullen de pakketten op de NL Server nog niet klaar zijn of vrij gegeven.
Daarom sta ik altijd op de Hoofd Server.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Update paketten grijs in Updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/06, 21:11:03 »
Had ik ook. Die pakketten worden blijkbaar tijdelijk nog even achtergehouden, althans op die server. Meestal betekent zoiets, dat er nog wat andere pakketten mee moeten komen, die nu nog niet beschikbaar zijn.

Enfin, geen probleem dus. Gewoon even wachten.... :)