Situatie: drie computers worden gratis ter beschikking gesteld aan klanten in een sociaal restaurant. Hoe kan ik de gebruikersrechten goed instellen:
BEHEERDER met volledige toegangsrechten
Probleem: kan ik ervoor zorgen dat de beheerder, om privacy te garanderen, geen toegang heeft tot de home-map van de bezoekers (GASTEN en VASTE KLANTEN)?
GASTEN kunnen op internet, downloaden en bestanden opslaan, maar na elk bezoek wordt alle info gewist.
Problemen:
1. hoe zorg ik dat de gasten automatisch op het draadloos netwerk kunnen, en dat ze ook het wachtwoord van dit netwerk niet kunnen achterhalen?
2. hoe zorg ik dat gasten alleen hun eigen map zien, en niet de map van BEHEERDER of VASTE KLANTEN?
3. hoe zorg ik dat na elk bezoek van een gast, alle gebruikersinfo verwijderd wordt (omwille van privacy en om teveel rommel op de pc's te vermijden?)
VASTE KLANTEN: hebben een eigen home-map om hun bestanden bij te houden.
Problemen:
zie ook 1 en 2 hierboven
3. is het mogelijk om de vaste klanten toegang te geven tot het softwarecentrum om programma's te downloaden, maar die programma's dan alleen voor henzelf ter beschikking te stellen?
4. kunnen GASTEN de mogelijkheid krijgen om zelf een profiel als VASTE KLANT te maken (zelf wachtwoord instellen, maar automatisch in de groep "VASTE KLANT" terechtkomen?
Met de "gewone" handleidingen over gebruikersrechten raak ik hier niet aan uit, dus ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen!