Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fresh install Lucid - GStreamer probleem Banshee  (gelezen 1131 keer)

Offline AnneTanne

• Lid
Fresh install Lucid - GStreamer probleem Banshee
« Gepost op: 2010/05/05, 22:47:31 »
Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over Lucid, en al helemaal over het geluid.  (In het verleden had ik daar vaker wel dan niet problemen mee, maar dit is de tweede versie op rij die het goed doet.)

Maar enkele één applicaties willen niet meewerken.  (Twee van de drie doen het als bij toverslag wel nu ik dit bericht aan het schrijven ben).

Banshee start normaal op, maar ik kan er geen geluid uitkrijgen.  Als ik het via een terminal opstart, krijg ik de foutmelding

[Error 22:37:03.439] GStreamer resource error: NotFound

Iets met GStreamer dus, maar helaas kan ik, wegens gebrek aan geek-genen, daar niet veel verder mee.  (Ik gebruik al jaren Linux omdat ik OpenSource wil gebruiken, niet omdat ik nu zo vreselijk technisch ben.)

Synaptic biedt mij zo verschrikkelijk veel aan, dat met GStreamer verband houdt, dat ik het echt niet weet...

Met elke nuttige suggestie ben ik dus erg blij!

Offline Tom

• Lid
Re: Fresh install Lucid - GStreamer probleem Banshee
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 23:24:30 »
gstreamer 0.10 ugly - + ffmepg + bad. :)
Plus de fluendo (mp3) maar die met het logo van canonical ernaast niet die andere fluendo´s.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/05, 23:26:04 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline AnneTanne

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/06, 17:24:31 »
Dankjewel voor je reactie...
Behalve die fluende was alles geïnstalleerd.
Helaas verandert het bij-installeren hiervan nog niets.
Het enige wat Banshee doet, is op vraag mijn collectie scannen. Het lukt me niet om iets te laten afspelen.  Het lukt onder het balkje dat de voorgang van een nummer aangeeft blijft 'idle' staan. Het volume staat op volledig gedempt, en ook dat krijg ik niet omhoog.

'k Zal het dus maar bij Rhythmbox of Amarok gaan zoeken vrees ik.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/06, 21:13:07 »
Ik gebruik Banshee niet dus kan er verder niks zinnig over zeggen.
Gebruik alleen Rhythmbox en Totem.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.