Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grandma was slow but she was old  (gelezen 959 keer)

Offline ivedb

  • Lid
grandma was slow but she was old
« Gepost op: 2010/05/05, 18:28:21 »
Ubuntu 10.04, een besturingsysteem of 1 grote bug?

Eerst: de installatie plaatste de MBR fout
Daarna: Een netwerkverbinding die steeds wegviel wanneer je bijna klaar was met het downloaden van een groot bestand.

Nu:
Hoewel ik op mijn laptop met ubuntu 9.10 kan downloaden aan 1,5 Megabyte per seconde
kan ik op mijn vaste computer met ubuntu 10.04 slechts aan 100 Kilobyte per seconden downloaden.

voor alle duidelijkheid: Niet tegelijk natuurlijk.

Sinds ik ubuntu 10.04 heb draaien kan ik beter de auto instappen en naar de server 500 kilometer verder rijden
om het bestand met een memory stick op te halen. De kans dat ik sneller 1000 kilometer kan rijden dan 600meg downloaden is zeer groot.

Ik denk er sterk aan om te downgraden. Ubuntu 10.04 was nog niet af maar men wilde de deadline niet missen blijkbaar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: grandma was slow but she was old
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 19:11:06 »
Ubuntu 10.04, een besturingsysteem of 1 grote bug?

Eerst: de installatie plaatste de MBR fout
Daarna: Een netwerkverbinding die steeds wegviel wanneer je bijna klaar was met het downloaden van een groot bestand.

Nu:
Hoewel ik op mijn laptop met ubuntu 9.10 kan downloaden aan 1,5 Megabyte per seconde
kan ik op mijn vaste computer met ubuntu 10.04 slechts aan 100 Kilobyte per seconden downloaden.

voor alle duidelijkheid: Niet tegelijk natuurlijk.

Sinds ik ubuntu 10.04 heb draaien kan ik beter de auto instappen en naar de server 500 kilometer verder rijden
om het bestand met een memory stick op te halen. De kans dat ik sneller 1000 kilometer kan rijden dan 600meg downloaden is zeer groot.

Ik denk er sterk aan om te downgraden. Ubuntu 10.04 was nog niet af maar men wilde de deadline niet missen blijkbaar.


Wil je hulp om een oplossing te zoeken, of wil je alleen maar even je gal spuwen? Voor dat laatste is dit forum niet bedoeld.

Als je vroeg instapt bij een besturingssysteem, dan loop je nou eenmaal een aanzienlijk grotere kans om tegen fouten aan te lopen. Dat weet je. Of dat behoor je te weten. Dit soort geklaag slaat dus nergens op.

Als je geen of nauwelijks kans wil lopen om fouten tegen te komen, dan wacht je een poos na uitgifte. Twee maanden of zo. Bij een LTS zoals 10.04 kun je zelfs wachten op de eerste puntuitgave, waarin alle updates zitten verwerkt. 10.04.1 verschijnt eind juli.
http://www.ubuntu.com/products/ubuntu/release-cycle

Inhoudelijk: het gaat bij jou blijkbaar mis met het stuurprogje voor de netwerkkaart. Typisch zo'n kinderziekte van een nieuwe Ubuntuversie, die vermoedelijk binnenkort wordt opgelost via de updates. Foutmelding doen op Launchpad en afwachten.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/05, 19:14:38 door Pjotr »