Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Laptop serieus gesloopt na verwijderen ATI driver  (gelezen 635 keer)

Offline Emass

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost]Laptop serieus gesloopt na verwijderen ATI driver
« Gepost op: 2010/05/04, 16:28:37 »
Hello.

Ik heb serieuze hulp nodig!

Ik had wat problemen met een aantal compiz effecten en dit wou ik graag verholpen hebben, maar nu heb ik dingen veel erger gemaakt. Na de installatie van ubuntu 10.04, vond ubuntu 10.04 automatisch mijn ati drivers, alleen gaf het wel een waarschuwing dat het misschien instabiel was. Dus ik dacht dat die driver die problemen gaf. Dus heb ik op google gezocht hoe ik die driver correct verwijder, en kwam ik hier uit:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=517225

Dus ik heb synaptic geopend en heb ik deze driver verwijderd, met settings: 'xserver-xorg-video-radeon'. Toen ik deze selecteerde kwam er een melding dat er nog twee dingen mee verwijderd zouden worden. Welke twee dit zijn weet ik niet.

na een herstart van de computer ziet het er allemaal natuurlijk heel slecht uit, en heb ik de driver weer opnieuw geinstalleerd ('xserver-xorg-video-radeon'), maar na een herstart doet ie het nog steeds niet. Ik weet ook niet meer wat ik nu kan doen om die twee andere dingen die mee verwijderd zijn opnieuw te installeren.

Ik weet dat ik dom bezig geweest ben, maar kan iemand mij helpen om dit te herstellen? weet iemand hoe ik erachter kan komen hoe die twee verwijderde packages heten zodat ik ze opnieuw kan installeren in de hoop dat het weer werkt?

Het ziet er nu zo slecht uit dat er haast niet op te computeren is. En ik heb de laptop volgende week echt nodig! Kan iemand aub helpen?

Groet
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 16:58:39 door Emass »

Offline Thijsg

• Lid
Re: Laptop serieus gesloopt na verwijderen ATI driver
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 16:37:40 »
Wat staat er in de geschiedenis van Synaptic (Bestand>Geschiedenis)?

Verder kan je als je je gegevens veilig hebt gesteld natuurlijk altijd een herinstallatie doen.

Offline Emass

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 16:46:57 »
Noh gelukt! Het de twee parketten stonden inderdaad in de geschiedenis, en met die erop werkt het weer. Me hart zat echt in me keel!

De compiz problemen staan nog steeds, maar dat laat ik maar even zo. Het werkt nu ten minste.  :D

Heel erg bedankt!

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/04, 16:50:15 »
Wil je dan even de titel van je eerste bericht aanpassen en [Opgelost] ervoor zetten? Zo schrikken onze medeforummers niet zo. ;)