Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Volume knop and Evolution icoon gekoppelt?  (gelezen 1686 keer)

Offline Malo1961

• Lid
(OPGELOST) Volume knop and Evolution icoon gekoppelt?
« Gepost op: 2010/05/04, 16:19:22 »
Na installatie van Lucid Lynx LTS 64-bit wil ik graag het Evolution icoon uit mijn taak balk verwijderen.
Ik gebruik liever gmail met het daarbij horende notificatie icoon. Geen probleem natuurlijk behalve dat de volume knop
ook verdwijnt. Is dit een bug? Hoe kan ik dit voorkomen/omzeilen? In alle voorgaande versies was het geen probleem.
Evo icoontje weg, volume knop bleef aanwezig.

Suggesties?

BVD,
Martin.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 17:46:03 door Malo1961 »

Re: Volume knop and Evolution icoon gekoppelt?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 16:22:37 »
Dat is normaal omdat deze beiden in hetzelfde applet op het paneel staan. Als ge bijvoorbeeld Rhythmbox opstart, komt deze er ook tussen te staan. Als ik goed had gelezen ergens, gaat dit het mededelingengebied na verloop van tijd vervangen.

Edit: Waarschijnlijk dat ge alleen het envelopje wegkrijgt door het pakket indicator-messages te verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 16:24:16 door Nunslaughter »

Offline Malo1961

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 16:38:42 »
Bedankt! dus als ik het goed begrijp is het geen bug, maar een verbetering!  =D
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik dat pakket verwijder.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

Martin.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/04, 17:07:10 »
Het is inderdaad een verbetering. Ze willen dat elk programma dat zijn icoontje daar zet, ongeveer hetzelfde werkt als de gebruiker erop klikt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/04, 17:19:07 »
wegkrijgt door het pakket indicator-messages te verwijderen. zeer juist na een reboot is het envelopje weg en uw luidspreker icoontje blijft staan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Malo1961

• Lid
Re: (OPGELOST) Volume knop and Evolution icoon gekoppelt?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/04, 17:46:38 »
Bedankt allen, het werkt perfect! Topic kan gesloten worden.

Offline Malo1961

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/12, 21:57:02 »
 :-[ :-[ :-[ Sorry, en als je in een grijs moment na een verse installatie zowel evolution icoontje en luidspreker icoontje gezamenlijk hebt verwijderd.
Hoe krijg ik dan de volume knop weer op mijn taakbalk? Ik weet het, stom,stom en nog eens.........stom.

Help?

Martin.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/12, 21:59:25 »
Rechtse muisknop op paneel=>Toevoegen aan paneel... En uit die lijst meldings-applet toevoegen.

Offline Malo1961

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/12, 22:13:28 »
Thanks.  ;)