Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Earth via medibuntu kan geen panoramia fotos of andere tags bekijken  (gelezen 1637 keer)

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
  • Steunpunt: Nee
Na een succesvolle upgrade naar 10.04 is er toch nog een vreemd probleem naar boven gekomen. In GE kan ik geen foto's bekijken. Als ik op een van de kleine blauwe puntjes klik verschijnt er wel een ballon alleen is deze geheel grijs! Ik heb de hele ochtend al gegoogeld maar ik kom er niet uit.

Natuurlijk ook geprobeerd met en zonder desktopeffecten. Maar ook dat helpt niets. :'( Wie o wie heeft de gouden tip?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Ik heb via Synaptic googleearth-package geïnstalleerd, hierna de deb gebouwd, wordt aangegeven hoe je dit moet doen, hierna kan je GE opstarten via Toepassingen>Internet, ik kan alle foto's bekijken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
  • Steunpunt: Nee
Uiteindelijk lukt dat idd. maar....

De opgeslagen lokaties komen steeds totaal  fout terecht. Dit heeft blijkbaar te maken met de locale setting
De fonts die google gebruikt zijn niet om aan te zien. Blijkbaar worden eigen google qt4 settings gebruikt.

Nu drie methoden (downloaden van googleearth.bin bij google, make-googlepakkage en medibuntu) geprobeerd en eigelijk geen bevredigende methode gevonden.  De enige acceptabele die voor mij werkt is de make-googlepakkage met de workaround als hier onder genoemd.

http://leucos.lstilde.org/wp/2009/07/fixing-some-googleearth-5-problems-on-ubuntu-904/
Citaat
The second problem is a real pain : when you have a locale that uses a comma (« , ») as the decimal separator, any Placemarks (or anything that has coordinates) will be saved with commas instead of dots. Indeed, the KML format only uses decimal coordinates, not HMS style, so whatever settings you use in GE options, this will affect you.

For instance, if you create a placemark at lon : 1.624801627833013, lat : 47.64969184876774, it will be saved in your ~/.googleearth/myplaces.kml as :
1,624801627833013,47,64969184876774,0

(instead of <coordinates>1.624801627833013,47.64969184876774,0</coordinates>).

When you’ll restart GE, it will try reinterpret the wrong entry as :
1,180,47

leaving you with a placemark really way off…

Het is wel weer allemaal erg omslachtig. Maar ik heb in ieder geval mijn campingsites weer terug (dankzij backup) die waren dus idd na heropenen allemaal vernachelt!  Dat google  nou niet gewoon een goed werkende GE voor ubuntu kan/wil maken >:( Als er nog tips zijn graag...
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10