Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost*/.wma, .flv en .avi afspelen lukt niet  (gelezen 2858 keer)

Offline mp

• Lid
Opgelost*/.wma, .flv en .avi afspelen lukt niet
« Gepost op: 2010/05/03, 22:02:28 »
Het lukt me niet bovenstaande multimediaformaten af te spelen, sinds ik overgestapt ben naar Lucid. Ik heb de multimediahandleiding van pjotr gevolgd (http://sites.google.com/site/computertip/multimedia).

Weet iemand raad?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/13, 20:15:04 door mp »

Re: .wma, .flv en .avi afspelen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 22:14:38 »
Misschien kan je VLC eens proberen. Staat gewoon in de repo's. Dat is een mediaspeler die (bijna) alle video's ondersteunt. Je hebt mss ook de restricted extras nodig.
"Free as in freedom"

Offline mp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 22:23:32 »
Dat lukt inderdaad. Voor films is dat wel een goeie oplossing - al gebruik ik ook Totem graag - maar voor mijn muziekcollectie (grootste deel .ogg en enkele .wma) is het wel erg ongemakkelijk dat Rhythmbox ze niet afspeelt.
Ik kan die cd's natuurlijk opnieuw (naar .ogg) gaan rippen - maar als het makkelijker kan liever niet.

Offline mp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/04, 18:50:17 »
Nog altijd geen verbetering. Ik blijf het bizar vinden dat VLC met de genoemde formaten overweg kan, maar Totem en Rhythmbox niet (terwijl dat in de vorige versies probleemloos ging).

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/04, 19:25:25 »
Heb je wel de ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline mp

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/04, 19:31:19 »
Ja hoor, dat is net mijn frustratie.
mp@mplaptop:~$ sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
ubuntu-restricted-extras is reeds de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.

mp3's bijvoorbeeld speelt Rhythmbox zonder moeite af.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/04, 19:37:16 »
Probeer eens om via het Software Centrum het pakket "Gstreamer-videplug in ffmpeg" te installeren?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline mp

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/04, 19:45:32 »
Is ook geïnstalleerd. Zie ook bijlage.
Ik heb de lijst van pjotr echt helemaal doorgenomen.

Offline mp

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/13, 20:14:21 »
Eindelijk opgelost. Een heleboel dingen die ik tegenkwam geprobeerd.
Kan nu .wma met Rhythmbox en .avi en .flv met totem afspelen. Ik denk dat ik dat verkregen heb door volgende gstreamer plugin te dowloaden:
sudo apt-get install gstreamer0.10-ffmpegHet is de eerste keer dat ik dit handmatig moet installeren naast de multimedia handleiding op http://sites.google.com/site/computertip/multimedia. Ik weet niet of anderen dezelfde ervaringen hebben, maar wou het toch even meedelen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/13, 20:16:24 door mp »