Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openftd Lucid lynx  (gelezen 1873 keer)

Offline neander

• Lid
Openftd Lucid lynx
« Gepost op: 2010/05/03, 15:36:53 »
Na een paar dagen goochelen en proberen lukt het maar niet om openftd te installeren in Lucid.
Het programma zal over een tijd vast wel in het softwarecentre komen, maar mischien kan iemand me
voor die tijd de weg wijzen

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Openftd Lucid lynx
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 15:41:10 »
Misschien naast het goochelen ook een beetje googlen?
http://www.google.nl/search?q=openftd+lucid
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 15:45:35 »
Helaas helpt googlen ook niet, ik heb al verschillende google resultaten geprobeerd maar het werkt niet.

Ik zag vandaag wel op ftd4linux dat er inmiddels een beschrijving voor Lucid is hoe je zelf een pakket kan maken. Dat wil ik vanavond nog even gaan proberen.

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/03, 15:59:34 »
Dat lijkt me overbodig. Voeg de karmic url toe aan de softwarebronnen en voeg vervolgens in deze volgorde commando's in in terminal.

sudo apt-get install openftd-core

sudo apt-get install openftd-open --no-install-recommends

sudo apt-get install openftd-gui --no-install-recommends

sudo apt-get install openftd-gui-xulrunner --no-install-recommends

Bij mij werkte het!

Offline neander

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/03, 16:10:30 »
Helaas helpt googlen ook niet, ik heb al verschillende google resultaten geprobeerd maar het werkt niet.

Ik zag vandaag wel op ftd4linux dat er inmiddels een beschrijving voor Lucid is hoe je zelf een pakket kan maken. Dat wil ik vanavond nog even gaan proberen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 19:32:19 door neander »

Offline neander

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/03, 19:33:54 »
Alles is geinstalleerd en bij toepassing-->Internet  staat het programma ftd en ftd lite, maar als ik er op klik gebeurd er niets !?

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/07, 11:02:40 »
Heb ook OpenFTD volgens de procedure geinstalleerd onder Kubuntu,maar als ik hem opstart dan krijg ik de volgende melding:Fatale fout:
Geen bruikbare HTML renderers gevonden in '/usr/lib/openftd'