Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openoffic opent bestanden heel traag...  (gelezen 1221 keer)

Offline begonia

  • Lid
openoffic opent bestanden heel traag...
« Gepost op: 2010/05/02, 07:49:41 »
Openoffice start redelijk snel op, tenminste dat doet het spalsh-screen mij geloven, maar laadt daarna een bestand, zelfs het kleinste, veel te langzaam.
Ik had deze ervaring onder Jaunty Jackalope helemaal niet.
Dit gaat overigens zo onder Kubuntu (lucid) en Ubuntu (lucid). Ik heb één van de twee op ext3 geïnstalleerd en dat is geen verschil.
Ik probeerde de Sun-build (versie 3.2) maar dat was nog erger. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben onder Lucid? Weet iemand heel misschien wat je eraan kan doen?

Re: openoffic opent bestanden heel traag...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/02, 07:58:47 »
Hoi,

absoluut geen last van. Zowel het opstarten als het openen van bestanden (net verschillende geprobeerd) gaat gewoon supersnel.

Gr Ruud

Offline Suns

  • Lid
Re: openoffic opent bestanden heel traag...
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/02, 08:04:04 »
je kan de snelstarter inschakelen extra-opties-geheugen en dan bij snelstarter een vinkje zetten.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline begonia

  • Lid
Re: openoffic opent bestanden heel traag...
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/02, 08:21:31 »
Dit is wel heel snel allemaal! Dank jullie wel! Die snelstarter is een wereld van verschil. Die werkt als een speer. Heel erg bedankt voor de tip. Maar helaas ontbreekt hij in Kubuntu. Ik ga even zoeken.

Offline begonia

  • Lid
Re: openoffic opent bestanden heel traag...
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/02, 08:55:46 »
Ik merk dat ik Ubuntu helemaal niet meer uit kan zetten als ik het vinkje in Extra-Opties-geheugen gezet heb. Jammer. Ik doe het vinkje toch maar weer weg. Maar OpenOffice werd er wel sneller van!

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.