Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual boot maken  (gelezen 9921 keer)

Offline jw

• Lid
dual boot maken
« Reactie #25 Gepost op: 2006/01/30, 21:20:04 »
Ok bedankt Gooz ga dat proberen

Overklokken gaat trouwens niet, de processor stelt zich automatisch in denk ik (MSI mobo, intel 450mhz op 100mhz klok) Het lijkt wel een eigenwijze Compaq.
Ik heb een oude Aldi-PC pentium 1, die draait op pentium 2 snelheid nu, en alle restjes ram (fast page + edo) willen er ook in: die doet niet moeilijk! Ga daar misschien tzt DSL op zetten (damn small Linux)

Nou petje af voor Ubuntu: pdf ziet hij vanzelf zonder er eerst wat voor te moeten downloaden, en ik heb ergens ook"pdf maken" gezien dus kan ook pdf zelf maken, En dat op 1 installer. Open-office ziet er ook professioneel uit.
Beeldscherm instelling moet nog veranderd, maar doe eerst printer.

Ik had Ubuntu lichter verwacht, hij heeft toch wat meer geheigen nodig om lekker te draaien als ik dacht.
jw

Offline jw

• Lid
dual boot maken
« Reactie #26 Gepost op: 2006/02/01, 10:06:35 »
Ik heb de pc nu ergens anders staan en zet een mooi kleine HP400 erbij. Ik hoop dat die wel werkt met Ububtu.

Win 2K krijg ik niet gerepareed ivm het dual boot verhaal, dus alles moet er nieuw op, ook ubuntu dus.

Overklokken is gelukt, in de bios kon ik systeembus veranderen naar 112/44 of 133/..MHz, handig. Stond op 100/33, nu 112/44. Nadeel van zo overklokken is dat de Ram ook sneller moet werken, maar 12% moet wel te doen zijn.    Proc. nu op 504mHz.

Waar die tweede waarde voor staat weet ik niet, ik neem aan de klokfrequentie naar de PCI/ISA slots.

jw

Gast

• Gast
dual boot maken
« Reactie #27 Gepost op: 2006/02/01, 10:16:42 »
ik heb het voor elkaar dat ik nu kan kiezen tussen xp en ubuntu ik heb xp als FAT32 en ubuntu als ext3. ik heb ook nog een tussenschrijf waar je dingen opzet maar nu kan ik het vanuit xp niet wissen. als wat moet ik voor die partitie kiezen FAT32, EXT3 of wat anders?

Gast

• Gast
dual boot maken
« Reactie #28 Gepost op: 2006/02/01, 10:54:47 »
we hebben het voor elkaar dat we nu kunnen kiezen tussen xp en ubuntu we hebben XP als FAT32 en Ubuntu als ext3. We hebben ook nog een Logical Partition waar we bestanden willen uitwisselen maar dit nog niet voor elkaar hebben gekregen omdat we niet weten wat voor'n bestands indeling we die moeten geven. zou iemand ons kunnen helpen?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
dual boot maken
« Reactie #29 Gepost op: 2006/02/01, 11:08:53 »
FAT 32.
Ubuntu leest NTFS en schrijft er ook beter en beter naar, maar FAT 32 is volledig OK. Win herkent geen ext3, rf of ext2.

Offline jw

• Lid
dual boot maken
« Reactie #30 Gepost op: 2006/02/01, 11:46:15 »
Nick: doet XP ook moeilijk als hij die ubuntu ext3 partitie moet bekijken? Win 2000 loopt dan bijna vast, ook als ik alleen maar even een flop of cdrom wil bekijken.
Ik zal in win snelkoppelingen maken direct naar de drives, misschien helpt dat.

jw