Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) WD Elements 1TB vragen, na formatteren niet meer zichtbaar...  (gelezen 7296 keer)

Hallo,

ik heb zojuist een Western Digital Elements 1TB HDD gehaald. Deze wil ik graag gebruiken voor mijn PS3. Nu heb ik hem willen formatteren naar FAT32 (compitabel met PS3), maar toen hij 'klaar' was zag mijn notebook de HDD helemaal niet meer en ook de PS3 niet. :(
Kan iemand me vertellen hoe ik zorg dat mijn nieuwe HDD weer word gezien door mijn notebook (met Ubuntu 10.4)? Zoals ik al zei zag hij hem eerst wel, maar zodra hij geformatteerd was niet meer.

Ik hoop dat iemand kan helpen...

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/05/02, 02:44:05 door 58855522773 »

Re: WD Elements 1TB vragen...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/01, 15:30:01 »
met gparted kan het heel makkelijk
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/01, 15:36:24 »
Ja, dit had ik ook begrepen en heb het geinstalleerd maar ik zie het nergens bij staan?
Verder ziet mijn notebook (met Ubuntu 10.4) de WD Elements dus helemaal niet meer. Zodra hij klaar was met formatteren naar FAT32 was hij niet meer zichtbaar :(

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/01, 15:42:48 »
staat onder systeem-beheer-gparted

en in gparted rechtsbovenin de goede hdd kiezen en je kan alles aanpassen.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/01, 15:46:15 »
staat onder systeem-beheer-gparted

en in gparted rechtsbovenin de goede hdd kiezen en je kan alles aanpassen.

Thanks, maar mijn notebook ziet mijn HDD helemaal niet. Heb hem gvd net 10 minuten :(
Iemand misschien tips en info hoe ik hem weer zichtbaar krijg aangesloten?

Re: WD Elements 1TB vragen, na formatteren niet meer zichtbaar...
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/01, 16:23:18 »
gparted ook niet?

als het extern is ff opnieuw aansluiten (of pc herstarten)
intern zelfde

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/02, 00:42:52 »
gparted ook niet?

als het extern is ff opnieuw aansluiten (of pc herstarten)
intern zelfde

Nee, ook Gparted ziet mijn HDD niet. Ook het opnieuw opstarten en aansluiten van de HDD en notebook wil niet helpen, mijn HDD word niet (meer) gezien. :(

Het is overigens een externe HDD...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/02, 00:55:58 »
Gaat 1 TB de mogelijkheden van FAT32 niet ver te boven ?
Waarom heb je geen NTFS gebruikt (aangenomen dat je de HD ook met Windows wilt benaderen) ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/02, 02:42:31 »
Of je eerste vraag juist is zou ik niet weten, heb daar eigenlijk niets over opgezocht. En ik heb geen NTFS gebruikt omdat ik FAT32 moet gebruiken ivm mijn PS3, waar hij vooral voor bedoelt is. Ik gebruik ook alleen Ubuntu, nooit Windows ;)

Overigens is mijn HDD weer zichtbaar op mijn notebookje... een hele domme vergissing gemaakt, de stroomkabel was niet goed aangesloten! :-[
Hij is nu ook helemaal perfect compitabel met mijn PS3, ben hem nu aan 't volgooien.

Bedankt voor de info die ik gekregen heb en dan als laatst de vraag, hoe geef ik mijn HDD (externe dus he ;)) een andere naam? De naam waarmee hij zichtbaar is?