Hallo,
ik heb nu een aantal keren geprobeerd Ubuntu te installeren, alles prima tot ik opnieuw opstart en in grub voor Ubuntu kies dan krijg ik de volgende melding:
Error: Out of disk
press any key to continue
Dit is een dualboot met winXP op de ene schijf, en Ubuntu op de andere, XP werkt nog wel gewoon goed.
XP op /dev/sda1 (80GB SSD)
Ubuntu op /dev/sdb5
sdb1(900GB ntfs)
en de overige 100GB heeft de instalatie van Ubuntu mogen gebruiken naar eigen goedvinden.
Ik heb het ook geprobeerd door Ubuntu 20GB op de sda te geven, maar dat gaf hetzelfde resultaat.
vanuit de liveCD kan ik zien dat er netjes het een en ander op sdb5 gezet is door de instalatie,
heb geprobeerd om door op F8 te duwen vanaf de tweede HD op te starten, echter krijg ik dan alleen een zwart scherm met een knipperende cursor alsof ik een commando in moet typen, zonder dat ik er wat typen kan.
Wat mij het meest ideaal lijkt, is om voor de keuze van OS niet met grub te werken, maar simpel in de bios in stellen wat ik standaard wil (HD1 of HD2) en indien een keer wat anders, dan via de F8. Dan zou grub dus weer van HD1 af moeten en terug komen wat daar standaard staat. Helaas hier alleen nog niet zoveel kaas van gegeten.