Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] schermresolutie verkeerd na gebruiker wisselen  (gelezen 846 keer)

Offline VandeBas

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[opgelost] schermresolutie verkeerd na gebruiker wisselen
« Gepost op: 2010/05/01, 09:18:11 »
Hi all,

Ben erg tevreden met Lucid op mijn triple boot-Mac mini. Ik kan nu zelfs rebooten vanuit Ubuntu (ging niet t/m 9.10), het enige dat me nog stoort is dat ik de computer helemaal moet uitschakelen om de juiste schermresolutie vast te houden voor een nieuwe boot of een andere gebruiker. Als ik kies voor 'gebruiker wisselen' valt de resolutie terug naar iets heel groots, zodat ik nog net het login-scherm kan invullen, maar verder een onbruikbaar groot beeld heb. Idem na gebruiken van de optie 'herstarten'. Vreemd genoeg gaat alles wel goed als ik via de optie 'Afsluiten' de computer helemaal uit zet en opnieuw opstart. Vandaar dat ik denk dat de truc met 'nomodeset' in de grub.cfg geen soelaas zal bieden. Of is het misschien toch de moeite waard om dat eens te proberen? Heeft iemand verder nog suggesties hoe ik dit op moet lossen?

groeten en dank voor het meedenken,

Bas

« Laatst bewerkt op: 2010/05/01, 13:40:37 door VandeBas »

Offline VandeBas

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[opgelost] schermresolutie verkeerd na gebruiker wisselen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/01, 13:40:04 »
Oplossing zelf gevonden: Met de hier:
http://art.ubuntuforums.org/showthread.php?p=9142068
beschreven aanpassingen gaat het nu goed met de resolutie bij gebruikers wisselen.

Groeten!

Bas