Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe bepaalde ´ḱnopjes´ in browser terugzetten?  (gelezen 1646 keer)

Offline indiana

• Lid
Hoe bepaalde ´ḱnopjes´ in browser terugzetten?
« Gepost op: 2010/04/30, 09:39:00 »
Ik heb nu de ubuntu 10.04 geïnstalleerd. De ´ḱnopjes´ om in firefox een pagina weg te klikken (kruisje) of even weg te zetten (was eerst streepje, nu dakje) heb ik blijkbaar weggetoverd, want ze zitten er niet meer. En nu ben ik al een kwartier bezig om die knopjes terug te vinden.

Hoe krijg ik ze weer terug?

Offline indiana

• Lid
Re: Hoe bepaalde ´ḱnopjes´ in browser terugzetten?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 09:40:14 »
Oh, dit zal ik eerst even doorlezen:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/knopjes-lucid/

edit: hoewel bij de knopjes echt weg zijn, dus ook niet links
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 09:43:16 door indiana »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 09:45:06 »
Je moet eens een keer opnieuw opstarten!

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline indiana

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 09:49:55 »
Het blijkt niet echt uit mijn startpost, maar ik heb het gisteravond al geïnstalleerd. Dus ik heb de computer al een keer of drie opnieuw opgestart, tenminste als je dat bedoelt.
Maar ik kan hem nu ook wel weer is opnieuw opstarten, want dat heb ik na het wegvallen van de knopjes nog niet gedaan.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/30, 10:01:16 »
Opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen. Beetje vreemd. Ofwel ik kan het simpelweg niet vinden (onder de rechtermuisknop? of bij ´beeld´?) ofwel het is een bug. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het gewoon iets heel simpels is dat ik over het hoofd zie.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/30, 10:02:41 »
Ik had het gisteravond namelijk ook en na een paar keer opstarten kreeg ik de afsluitknopjes terug.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/30, 10:29:53 »
Rechtsklikken op een lege plek op die knoppenbalk. Aanpassen kiezen. En dan slepen maar.  ;)

Edit: ik zie nu dat je die tab-knoppen bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 10:35:09 door Lexaldo »

Offline indiana

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/30, 11:13:46 »
Toch maar even andere browser gedownload, google chrome. In eerste instantie wilde ik wel een open source browser downloaden (Opera), maar het downloaden was super traag. Dus eerst zo maar even.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/30, 15:15:21 »
En als je de verborgen map .mozilla hernoemt (.pozilla) en FF weer opstart?

« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/30, 15:26:57 »
Toch maar even andere browser gedownload, google chrome. In eerste instantie wilde ik wel een open source browser downloaden (Opera), maar het downloaden was super traag. Dus eerst zo maar even.

Even ter informatie; Google Chrome is wel open source, Opera juist niet ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline indiana

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/30, 15:35:56 »
^ ĥaha, geeft wel weer aan hoe goed ik op de hoogte ben. ^-^

ontopic: ik heb het maar weer opnieuw gebrand en nu op lage snelheid. En nu dus weer opnieuw geïnstalleerd. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, iig weer knopjes. Hopen dat het zo blijft.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/30, 15:43:03 »

Even ter informatie; Google Chrome is wel open source, Opera juist niet ;)

Maar wel super handig Opera. Mail ingebakken in de browser en het feit dat je met de unite functie op meerdere machines dezelfde instellingen hebt.

Gr Ruud