Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GRUB2 iso booten  (gelezen 937 keer)

GRUB2 iso booten
« Gepost op: 2010/04/29, 17:58:40 »
hallo,

weet iemand hoe je met grub2 een windows iso kan laden zodat ik windows XP kan installeren.
(kom er niet mee dat usb of een gewone cd veel makkelijker is want usb booten werkt niet en mijn brander ook niet)

ik ben hier al een tijdje mee bezig maar ik krijg steeds van grub de melding dat hij de file niet kan vinden

kan iemand mij helpen?

de iso: /WINXP.iso
GRUB2

mvg,
sandermans15

Re: GRUB2 iso booten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 01:10:00 »
Ik neem aan dat je een dualboot wilt maken?
Ga eerst bij het opstarten naar de BIOS, bij het eerste scherm staat welke toets je moet indrukken, meestal DEL of F2. Als je in de BIOS bent moet je de CD/DVD rom als eerste in de opstart zetten. Sla de wijziging op met F10. Start de PC op met de Windows iso in de CD?DVD rom speler nu zal Windows gaan installeren, na installatie ben je Grub even kwijt. Dit herstel je zo http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 10:11:56 »
dat is niet wat ik zoek ik wil een iso booten van mijn harddisk

met behulp van loopback loop /WINXP.iso
maar iedere keer als ik dat heb toegevoegt in grub kan hij de file niet vinden

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 12:26:56 »
Dan heb ik je niet goed begrepen. Wil je het op deze manier doen? http://blog.seniorennet.be/linux50plus/archief.php?ID=162749
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.