Heren, dames
Ik ben er uit, ik wist dat het kon, ik had het immers al eens eerder gedaan. Ik ben er weer achter hoe het me is gelukt, uiteindelijk heb ik alleen tijdelijk Wallpaper Stacks nodig gehad. Met behulp van dat programma heb ik xml-bestanden kunnen maken, die ik plaats in de map met de wallpapers. Die complete set mappen (ik had er zelf 5 uiteindelijk, gerubriceerd naar inhoud, met in totaal een kleine 2000 wallpapers) heb ik verplaatst naar usr/share/backgrounds. Ik heb die xml bestanden wel nog veranderd zodanig dat mijn standaard rotatietijd een half uur wordt (1795 seconden, ipv de standaard 61 seconden als default binnen Wallpaper Stacks) ) Daarna via Systeem-Uiterlijk-Vookeuren installeer ik die map, let daarbij op dat je het xml-bestand kunt vinden door het standaard zoekfilter (afbeeldingen) te vervangen door "Alle bestanden": pas dan kun je het xml-bestand aanklikken en voila: alle wallpapers die beschreven staan in dat xml-bestandje in die map worden keurig als een slide-show door Ubuntu getoond. Het is ff werk, maar je hebt uiteindelijk geen resident proggie extra nodig op de achtergrond; ubuntu doet dat zelf!
Dank voor de tips!, hopelijk kan ik ooit deze post weer terugvinden als ik het weer vergeten ben XD
Misschien heeft ooit een andere Ubuntero dit ooit nodig....dan is deze kennis weer vermenigvuldigd !
Hoort zegt het voort.....euh.........leest zegt het voort??......lamaar..ik ga tevreden pitten...