Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wlan PCI-kaart niet herkenbaar onder Ubuntu 9.10  (gelezen 639 keer)

Offline mvanderlaen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wlan PCI-kaart niet herkenbaar onder Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/04/26, 17:23:46 »
Beste lezers,

Ik heb Ubuntu 9.10 geïnstalleerd op mijn computer. Hierin zit een 54 Mbit Wlan PCI-kaart (Conrad nr.: 973535). De computer herkent de 2 vaste internet poorten, maar helaas niet wireless internet. Wat te doen??

Vlak na voltooiing van de Ubuntu-installatie heb ik even Wireless kunnen internetten. Maar na een herstart wordt de Wlan-kaart niet meer herkent.

Bij de PCI-kaart zit een driver-CD (Planex, GW-DS54GR). Hier staan enkel Windows drivers op, geen Linux/Ubuntu. Ik heb de handelingen middels de NDISWrapper ook geprobeerd maar helaas zonder succes.

Dit is de data die ik verkrijg via LSPCI in het terminal-venster:
Ethernet controller: Broadcom Corporation NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express (rev 02)
Ethernet controller: Broadcom Corporation NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express (rev 02)
Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8185 IEEE 802.11a/b/g Wireless LAN Controller (rev 20)

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik draadloos kan internetten?

Bedankt!

Mvg, Michiel

Offline rolmaat

• Lid
    • Henk Boudewijn
  • Steunpunt: Nee
Re: Wlan PCI-kaart niet herkenbaar onder Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/27, 09:59:04 »
In Synaptic kan je de broncode voor de bcm5700 vinden.

Succes, Henk