Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-stick beveiliging  (gelezen 1408 keer)

Offline erkan

• Lid
    • ekremkoc
USB-stick beveiliging
« Gepost op: 2010/04/25, 17:40:10 »
Is het mogelijk om documenten in USB-stick te beveiligingen? Welke software heb ik nodig? Als ik naar werk ga, daar gebruik ik CentOS, kan die software van USB-stick ook gelezen worden?

Mvg, Erkan
-------------------------
Ubuntu 9.10 versie

Offline jan11000

• Lid
Re: USB-stick beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/25, 18:01:05 »
Je kunt rar met wachtwoord, dit is veilig mits lange wachtwoord en gebruik maken van letters cijfers en speciale tekens.

Truecrypt heeft ook een versie die je mee kunt nemen naar een andere pc. http://www.truecrypt.org/docs/

Bij beide manieren heb je dat er info op de pc blijft, dus ook zovel mogelijk wissen, indien mogelijk(minimaal rebooten).

Offline erkan

• Lid
    • ekremkoc
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/25, 21:18:35 »
.zip werkt wel met de wachtwoord en ik kan .rar nergens vinden. zip is voldoende volgens me? :)

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/25, 21:40:31 »
Wil je rarren dan zal je rar moeten installeren, dat kan via Synaptic pakketbeheer.
Dat is trouwens shareware en na 40 dagen zal je ervoor moeten betalen (officieel).

Zoals al aangegeven werkt Truecrypt ook perfect (gebruik ik hier ook), die zou ik zeker eens proberen.

Offline erkan

• Lid
    • ekremkoc
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/25, 21:46:51 »
ik heb een truecrypt en ik heb het uitgeprobeerd. ik snap echt niet. Mijn engels is niet goed. met rar is ook niet handig, ivm bij mijn werk heb ik geen hoofdwachtwoord voor .rar te installeren. .zip is toch goede opties en veilig of niet? :S

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/25, 21:47:38 »
« Laatst bewerkt op: 2010/04/25, 21:50:11 door AptlyNamed »