Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een protocol over andere netwerkkaart?  (gelezen 1230 keer)

een protocol over andere netwerkkaart?
« Gepost op: 2010/04/22, 19:52:15 »
ik heb een probleem.
ik heb twee netwerken beschikbaar:
en LAN netwerk en een WLAN netwerk.
ik wil eigenlijk het WLAN netwerk gebruiken, maar om velighieds redenen, wil ik een protocol niet via het wlan laten werken, maar via het LAN netwerk.

weet iemand hoe ik dan kan doen? heb hoeft niet locatie specifiek, maar het moet wel controleren of er wel een link is voor het LAN netwerk, zo niet moet het wel over WLAN.
hoewel indien nodig ik wel zelf een shell scriptje kan maken die het weizigd en dan die eventueel laten zoeken of er een LAN link is.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline ivo

  • Lid
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: een protocol over andere netwerkkaart?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/24, 20:36:07 »
dat stuurt het door naar een andere PC, maar verbind wel met de standaard netwerk verbinding.
ik wil dat een verbinding een andere netwerk kaart gebruikt.

normaal, berbind de laptop via WiFi indien beschikbaar, maar ik wil dat een protocol via de LAN kaart werkt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline ruujan

  • Lid
Re: een protocol over andere netwerkkaart?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/25, 23:54:07 »
Nee, dan kan niet. Je data wordt naar een gateway gestuurd. De keuze voor een gateway en dus ook je eigen uitgaande adapter vindt plaats op basis van het doeladres. Zitten je LAN en WLAN op het zelfde netwerk?

Je zou met wat trucjes toch in specifieke gevallen wel zoiets kunnen maken door voor een bepaald protocol een proxy te gebruiken die alleen op het bedrade net zit.

Re: een protocol over andere netwerkkaart?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/26, 12:54:17 »
nee zijn losse netwerken, is ook een extra reden om dat protocol via de LAN te laten gaan, anders kan ik niet bij de server, hij is alleen te berijken via het lokaale netwerk, en die is enkel op LAN.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline ruujan

  • Lid
Re: een protocol over andere netwerkkaart?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/26, 20:52:05 »
Dan werkt het toch al zoals je zou willen?

Re: een protocol over andere netwerkkaart?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/10, 11:49:06 »
niet dus, hij probeert alles via eth0 te laten lopen, wlan0 is wel verbonden maar word niet gebruikt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!