Hallo allemaal,
Sinds vanmiddag heb ik Ubuntu als OS draaien (in plaats van Windows). Ben dus nog echt een NOOB. Maar goed: installatie van de Squeezebox Server software is gelukt, en ik kan de software starten via mijn Firefox browser.
Om de software verder in te kunnen stellen moet ik het pad ingeven van mijn muziekbestanden. In mijn geval staan die bestanden op een externe USB schijf. Die is gewoon door mij te benaderen (staat op de desktop) binnen. De Squeezebox server "ziet" deze schijf echter niet, en handmatig het pad ingeven geeft ook een fout.
"Navigeer naar de map waar je muziekcollectie is opgeslagen.
dit lukt dus nietWil je muziek oproepen die op een andere computer of een gedeeld netwerkvolume is opgeslagen, zorg er dan voor dat het gedeelde volume geactiveerd en beschikbaar is voor je bestandssysteem. Zodra het volume beschikbaar is, verschijnt het in het selectievenster aan de linkerkant. Als je het pad weet van het volume dat je wilt oproepen, kun je dit hieronder invoeren.
Blijkbaar is de schijf niet gedeeld, het ingegeven pad werkt ook niet"
Genoeg mensen die de installatie op zich niet voor elkaar kregen, en later (blijkbaar) wel de verdere configuratie. Ik heb me suf gegoogled, maar kan helaas niet een oplossing voor mijn probleem vinden. Enig idee iemand?
BTW: nog maar een paar uur ervaring met Ubuntu, maar conclusie is nu al dat ik jaren eerder de overstap had moeten maken vanuit Windows

Alvast bedankt voor suggesties!