Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Samba] deel probleem  (gelezen 1407 keer)

Offline Aprate

• Lid
[Samba] deel probleem
« Gepost op: 2010/04/17, 16:10:07 »
Hallo allemaal, ik heb net een nieuwe HTPC gekocht en deze ben ik nu aan het configureren, ik ben nog aardig nieuw met linux. Bij mijn vorige HTPC had ik alleen xbmc er op staan maar nu wil ik er ook een FileShare programma er bij op. Voor dit heb ik Samba gekozen het bevalt goed alleen ik krijg 1 ding maar niet aan de praat ben er ondertussen al 2 dagen mee aan het knooien.. kom er maar niet uit  ???

Ik heb Samba geinstalleerd samen met SWAT, dit werkt allemaal ik kan mappen delen en ze benaderen(via windows) alleen wat ik niet kan is een gedeelde map aanmaken op een andere hardeschijf dan de schijf waar Ubuntu op geinstalleerd is. Dus als ik bevoorbeeld een map aanmaak op de zelfde schijf als waar Ubuntu op geinstalleerd is werkt het perfect maar als ik een map deel op een andere schijf dan zegt ie dat ik geen toegang heb.

Dus ik heb een paar testjes gedaan en hieronder staan de resultaten:
Citaat
film@xbmc:~$ sudo testparm /etc/samba/smb.conf
Load smb config files from /etc/samba/smb.conf
rlimit_max: rlimit_max (1024) below minimum Windows limit (16384)
Processing section "[printers]"
Processing section "[print$]"
Processing section "[Series]"
Processing section "[www]"
Processing section "[printers]"
Loaded services file OK.
Server role: ROLE_STANDALONE
Press enter to see a dump of your service definitions

[global]
   server string = %h server (Samba, Ubuntu)