Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe DVD afspelen?  (gelezen 1086 keer)

Vraagal

• Gast
Hoe DVD afspelen?
« Gepost op: 2006/11/24, 20:31:48 »
Ik heb een pc met Windows XP en Ubunt erop en er een DVD-speler ingezet. Onder Windows werkt deze perfect, maar niet met Ubuntu. Als ik een video bestand probeer te starten met MPlayer krijg ik de melding: "Error. Seek failed". En als ik een video bestand met Totem probeer te starten krijg ik de melding: "Totem kan dit type media (dvd) niet afspelen omdat u de geschikte plugin niet hebt." Als ik een dvd in de lade doe krijg ik de melding: "Totem kan 'dvd:///media/cdrom0' niet afspelen. No URI handler implemented for "dvd"." Wat moet ik doen?

Offline jocheem67

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe DVD afspelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/24, 21:05:42 »
Je moet libdvdread installeren en als je dvd's beveiligd zijn ook nog libdvdcss. google maar eens op " restricted formats"  en volg de aanwijzingen op die site..

Okay dan, hier is de url: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Als je er dan niet uit komt, gebruik maar eens de search van dit forum. Je probleem is al vaak de revue gepasseerd....

Een tipje nog : je kan met totem dvd's bekijken maar moet dan totem-xine hebben en niet totem gstreamer, Synaptic is hierbij je vriend...

Offline Soul-Sing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe DVD afspelen?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/24, 21:07:19 »
Citaat van: Vraagal
Ik heb een pc met Windows XP en Ubunt erop en er een DVD-speler ingezet. Onder Windows werkt deze perfect, maar niet met Ubuntu. Als ik een video bestand probeer te starten met MPlayer krijg ik de melding: "Error. Seek failed". En als ik een video bestand met Totem probeer te starten krijg ik de melding: "Totem kan dit type media (dvd) niet afspelen omdat u de geschikte plugin niet hebt." Als ik een dvd in de lade doe krijg ik de melding: "Totem kan 'dvd:///media/cdrom0' niet afspelen. No URI handler implemented for "dvd"." Wat moet ik doen?
heb je deze link al geprobeerd?
: https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats