Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Instellingen voor mailserver van provider  (gelezen 766 keer)

Offline Merel

• Lid
[Opgelost] Instellingen voor mailserver van provider
« Gepost op: 2010/04/12, 13:37:19 »
Waar vindt men de account instellingen waarbij men aangeeft hoe (eventueel) een copie moet bewaard worden van de email berichten op de de mailserver computer bij de provider ?

Bij de documentaie van Evolution heb ik gezocht maar niets gevonden.
Ergens een url waar meer uitleg is te lezen ?

Ik wens niet dat instellingen van Windows (Outlook2003) en andere Linux mailservers elkaar zouden in de war sturen inzake het definitief wissen van inkomende (bewaarde berichten) op de IN-box server van de provider (Telenet). Ik werk nog steeds met beide OS.

« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 21:56:58 door Merel »
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline koos4401

• Lid
Re: Instellingen voor mailserver van provider
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 15:49:51 »
Open Evolution
Ga naar:
Bewerken > Voorkeuren.
Kies: E-mailaccounts. Selecteer juiste account als er daar meer staan.
Kies voor het geselecteerde account "Bewerken" (rechts staat die optie) > tabblad Ontvangstinstellingen > Voorlaatste regeltje / vinkje. Selecteer een aantal dagen.
Af okeën waar nodig en afsluiten.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Instellingen voor mailserver van provider
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/12, 21:49:08 »
Je kunt ook Thunderbird installeren via Synaptic, die detecteert gelijk je instellingen bij het invullen van je e-mail-adres, best handig.

mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Merel

• Lid
Re: [Opgelost] Instellingen voor mailserver van provider
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/12, 22:02:24 »
Vriendelijk bedankt allebei. Mijn vrouw heeft dan toch gelijk... ik kan niet zoeken en ik kijk met mijn ogen toe   8)
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04