Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welke banner vind je de beste?

banner 1
20 (44.4%)
banner 2
10 (22.2%)
banner 3
15 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 41

Poll gesloten: 2010/04/20, 12:37:44

Auteur Topic: X-banner verkiezing  (gelezen 16597 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: X-banner verkiezing
« Reactie #25 Gepost op: 2010/04/12, 21:33:24 »
and the winner [for me] is,, number one.

simpel strak, nieuwe vormgeving en gewoon mooi imo.

« Reactie #26 Gepost op: 2010/04/12, 22:19:09 »
Ik heb op nummer 1 gestemd,nummer 2 is te ouderwets en nummer 3 te amateuristisch(sorry voor de maker ervan,ze zijn allemaal wel mooi maar ga toch voor zakelijk proffesioneel  ;) )
Kubuntu 20.04

Offline Els

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/04/12, 22:22:28 »
and the winner [for me] is,, number one.

simpel strak, nieuwe vormgeving en gewoon mooi imo.
+1 :)

Offline elendil

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2010/04/13, 10:18:24 »
ik vind nummer drie verfrissend, de vrijheid in de buitenlucht voor jong en oud.
Dat was ook mijn eerste gedachte :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Tom

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/04/13, 11:29:15 »
No 2 ik mag die oude huisstijl nog altijd en ja sorry vind die standaard kleuren van Lucid misselijk. XD
Maar dat is natuurlijk mijn smaak ,andere vinden het dan weer mooi. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2010/04/13, 14:25:02 »
Ook m'n stem uitgebracht, ik ga toch voor de eerste.  :)

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #31 Gepost op: 2010/04/13, 15:24:59 »
Banner 3:
Die is vrolijk en straalt vrijheid uit. Precies wat Ubuntu moet voorstellen imo.

« Reactie #32 Gepost op: 2010/04/13, 21:12:01 »
Banner1, we moeten toch over naar het nieuwe logo. Dan ook maar strak. En geen jolijt in een weide.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/04/13, 21:35:24 »
Banner1, we moeten toch over naar het nieuwe logo. Dan ook maar strak. En geen jolijt in een weide.
Banner 1 is 1½ pi radialen gedraaid. >:( Dat is helemaal niet goed leesbaar.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/13, 21:37:02 door Thijsg »

« Reactie #34 Gepost op: 2010/04/13, 21:56:43 »
Ja, dat kan wel zijn maar ik ben geen Hendrik Lenstra. :o

Offline Els

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2010/04/13, 22:18:31 »
Helemaal niet om iets af te doen aan de kwaliteit van nrs. 2 en 3, maar een verouderd logo gebruik je toch niet, en zo'n man met kind in een bloemenveld vind ik meer iets voor een verzekeringsmaatschappij of zo... wat zegt dat nou over Ubuntu? Ik vind dus dat er eigenlijk geen sprake is van een keuze, het moet gewoon nr. 1 worden, jammer dat ik niet nóg een keer kan stemmen ;)

Bovendien, maar dat is echt persoonlijke smaak, ben ik dol op paars en oranje, het herinnert me aan mijn hippie-tijd :)

« Reactie #36 Gepost op: 2010/04/13, 22:21:36 »

Ben ik het niet mee eens, stel dat hij 1 pi radiaal was gedraaid, dan had het 'Ubuntu' gedeelte nieteens gepast.. Dan is het pas onleesbaar.:P
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/04/14, 09:34:05 »

Ben ik het niet mee eens, stel dat hij 1 pi radiaal was gedraaid, dan had het 'Ubuntu' gedeelte nieteens gepast.. Dan is het pas onleesbaar.:P
Inderdaad, op zijn kop lezen is het erg handig. Omdat dit ook onleesbaar is, had daar toch rekening mee gehouden moeten worden. Zet dan gewoon Ubuntu neer zoals mensen het lezen en daaronder nog iets toepasselijks.

« Reactie #38 Gepost op: 2010/04/14, 10:20:36 »
Banner 1.
Vind het idee van banner 2 mooier, maar met het oude logo en de oude kleuren... En Tux vind ik ook een beetje misplaatst.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

« Reactie #39 Gepost op: 2010/04/14, 10:41:10 »
Banner 3  =D

Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #40 Gepost op: 2010/04/14, 10:53:51 »
Ik heb voor drie gekozen:

• 1. Niet gekozen omdat Ubuntu als merk/naam niet bekend genoeg is. Als Ubuntu bij iedereen bekend zou zijn, zoals bv Apple om maar een voorbeeld te noemen, zou ik voor deze kiezen: strak, modern en professioneel.
  • 2. Spreekt niet aan. Oud logo, de Tux straalt geen professionaliteit uit. Überhaupt een oubollige uitstraling met dat bruin.
  • 3. Voorkeur. Modern, bijgewerkt logo. Tekst verduidelijkt wat Ubuntu is, de foto straalt openheid en vriendelijkheid uit

Ad 1. Als daar de tekst 'Linux voor iedereen' wordt toegevoegd, zoals ook in banner 2 en 3, dan zou deze banner mijn voorkeur krijgen.
Ad 2. Het concept is op zich goed, alleen kan van de foto een wat professioneler exemplaar gekozen worden. De foto lijkt ook wat slordig geknipt en geplakt overigens; te zien aan de 'harde' randen van de man + kind.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/14, 10:56:34 door markba »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2010/04/14, 10:56:13 »
Banner 1.
Vind het idee van banner 2 mooier, maar met het oude logo en de oude kleuren... En Tux vind ik ook een beetje misplaatst.

Tux staat toch algemeen bekent voor Linux hij staat zelf op verschillende verpakkingen van bv USB sticks te samen met het Windows logo en Mac´s.
Hij word ook gebruikt als Avatar dus misplaatst zeer zeker niet in tegendeel zelfs. :D
Een beetje kritiek heb ik ook bv dat  -NL zou niet achter de naam Ubuntu moeten staan daar Ubuntu wereldwijd verspreid is.
En de naam Ubuntu zou misschien beter in de nieuwe stijl geschreven worden , maar ja vind het toch één van de duidelijkste en makkelijk leesbaar. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/04/14, 11:01:56 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2010/04/14, 11:02:13 »
..., en zo'n man met kind in een bloemenveld vind ik meer iets voor een verzekeringsmaatschappij of zo... wat zegt dat nou over Ubuntu?

Ubuntu staat voor openheid, transparantie en delen, kortom het 'wij'-denken. De foto moet dat uitstralen en dat doet het ook, min-of-meer; de richting vind ik dus goed, alhoewel het altijd beter kan.

« Reactie #43 Gepost op: 2010/04/14, 11:27:34 »
Ik vind de richting een beetje eng, zeker in deze tijd. :evil:

Offline Tom

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2010/04/14, 11:39:47 »
Word snel gevraagd is dat een sekte of religie. :)

« Reactie #45 Gepost op: 2010/04/14, 11:58:03 »
banner 3, modern en fris.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #46 Gepost op: 2010/04/14, 13:54:29 »
Word snel gevraagd is dat een sekte of religie. :)

Nou, dan is het antwoord snel gegeven lijkt me.. Mensen die interesse hebben in een sekte of religie kunnen we beter doorverwijzen. Het is niet zo moeilijk een besturingsssysteem te noemen wiens cultuur veel meer op een religie lijkt met zijn monopoliegedrag, of op een sekte met zijn geslotenheid en exorbitante verheerlijking, verrijking van de top..  Ik heb wel eens een filmpje gezien van een bijeenkomst waar de hoofdman van deze groepering brullend op het podium stond te springen terwijl hij werd toegejuicht door de volgelingen. =D
« Laatst bewerkt op: 2010/04/14, 14:24:50 door Thomas de Graaff »

Offline elendil

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2010/04/14, 14:37:16 »
Ik vind de richting een beetje eng, zeker in deze tijd. :evil:
Hehehe Gijsbert, dan mogen we blij zijn dat het geen pastoor o.i.d. is :) :)

Offline elendil

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2010/04/14, 14:42:37 »

Ik heb wel eens een filmpje gezien van een bijeenkomst waar de hoofdman van deze groepering brullend op het podium stond te springen terwijl hij werd toegejuicht door de volgelingen. =D
't Was inderdaad te gek voor woorden. Je kunt als leidend figuur dan wel trots op je product zijn, maar om als een halve imbeciel op het podium te gaan springen geeft mij niet veel vertrouwen in het product wat hij aan de man/vrouw probeert te slijten :)

Offline markba

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2010/04/14, 15:37:29 »
<offtopic>

Nou, dan is het antwoord snel gegeven lijkt me.. Mensen die interesse hebben in een sekte of religie kunnen we beter doorverwijzen. Het is niet zo moeilijk een besturingsssysteem te noemen wiens cultuur veel meer op een religie lijkt met zijn monopoliegedrag, of op een sekte met zijn geslotenheid en exorbitante verheerlijking, verrijking van de top..   =D

Je kunt het, niet opkroppen die frustatie, die moet je juist van je afschrijven.  =D =D =D

Ik heb wel eens een filmpje gezien van een bijeenkomst waar de hoofdman van deze groepering brullend op het podium stond te springen terwijl hij werd toegejuicht door de volgelingen. =D

Ik kijk ook wel eens naar dat filmpje, als ik twijfel of Ubuntu de juiste keuze voor mij is:
http://www.youtube.com/watch?v=8To-6VIJZRE
Daarna weet ik het weer zeker...  =D

</offtopic>