Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.  (gelezen 2881 keer)

Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Gepost op: 2010/04/11, 13:55:24 »
Ik heb even een ubuntu-nl versie gemaakt van het ubuntu logo nieuwe stijl. Niks officieels aan, maar misschien wel bruikbaar. (zie bijlage)

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 15:59:09 »
ziet er wel mooi uit als logo kan ook als facoriten icoon ingesteld worden het nieuwe loge (het cirkeltje dan ;))
(vraagje aan beheerders/mods) is er een plan in de richting van een nieuwe interface of laten jullie dit liever voorbijgaan ? wegens teveel werk ofzo

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 16:05:50 »
Ik volg niet altijd alle ontwikkelingen. Maar wordt het huidige logo (dat rondje met 3 verschillende kleuren) vervangen door een oranje ding met een wit rondje? Ik vind de nieuwe echt veel minder mooi en minder proffesioneel ogen :S
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/11, 16:06:08 »
Thomas de Graaff, jouw signature heeft juist een heel mooi logo imho
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 16:17:23 »
(vraagje aan beheerders/mods) is er een plan in de richting van een nieuwe interface of laten jullie dit liever voorbijgaan ? wegens teveel werk ofzo

De moderators staan in voor het modereren op het forum, dus die vraag zou aan SWAT en/of Dennis gesteld moeten worden.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/11, 19:52:35 »
Ik vind het nieuwe logo niet echt mooi, wel weer beter dan het oude logo. Maar wie weet komt er nog eens een echt mooi logo. En een internationale wedstrijd, wie ontwerpt het mooiste logo.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/11, 20:11:16 »
Het trademark Ubuntu en logo zijn eigendom van Canonical, ik denk dat Cononical dat in eigen hand wil houden. Ik hoop niet dat er iedere release een nieuwe look gaat komen eerlijk gezegd. Maar het lijkt me wle belangrijk dat we als Ubuntu-nl aansluiten bij de Ubuntu look van het systeem. Vandaar een Ubuntu-nl versie van het nieuwe logo.

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/11, 20:56:17 »
Ik heb even een ubuntu-nl versie gemaakt van het ubuntu logo nieuwe stijl. Niks officieels aan, maar misschien wel bruikbaar. (zie bijlage)

Na het downloaden en het openen krijg ik een tekstje met logo te zien op een pagina vol met grijze vierkantjes. Dat zal toch niet de bedoeling zijn? Het is een document met een svg extentie.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/11, 20:58:22 »
Dat klopt wel, dat houd in dat de achtergrond transparant is. Zou je kunnen zien in bijv. Gimp.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/11, 21:05:43 »
Het trademark Ubuntu en logo zijn eigendom van Canonical, ik denk dat Cononical dat in eigen hand wil houden. Ik hoop niet dat er iedere release een nieuwe look gaat komen eerlijk gezegd. Maar het lijkt me wle belangrijk dat we als Ubuntu-nl aansluiten bij de Ubuntu look van het systeem. Vandaar een Ubuntu-nl versie van het nieuwe logo.

Alleen bij een nieuwe LTS is er een nieuwe look.

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/11, 21:07:13 »
Blijft bij mij hetzelfde, ook in Gimp. Met blokjes lijkt het niks. ;)

Edit: In OO gaat het wel goed. Vreemd.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 21:09:55 door FrSu »

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/11, 21:11:40 »
Ja, die brokjes laten in GIMP zien dat het transparant is...
Je kan hem ook openen met Firefox, die heeft gewoon een witte achtergrond ;) (OOo ook)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/11, 21:14:45 »
Mooie transparante blokjes. ??? Begrijp er helemaal niets van. Maar ik wil niet teveel off topic gaan.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/11, 21:39:19 »
Ik ben teveel gewend aan de oude stijl om die nieuwe mooi te vinden.
Doet niks af aan jouw artistieke kwaliteiten hoor, Thomas.. XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/12, 12:03:26 »
Nou, ik heb er niet veel aan gedaan hoor. Het streepje van de t weggehaald om er een l van te maken en de n kopieëren. :D Het nieuwe Ubuntu tittle lettertype is nog niet af heb ik ergens gelezen, dus een betere versie met een echte l zal er nog wel een keer komen. Ik vind het nieuwe logo geloof ik wel wat strakker en hipper dan het oude logo. Aan de andere kant wel minder aaibaar met die scherpe kantjes. Het oude aaibare logo vind ik beter bij Ubuntu passen geloof ik.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/12, 14:46:35 »
Maar wordt het huidige logo (dat rondje met 3 verschillende kleuren) vervangen door een oranje ding met een wit rondje?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/12, 15:40:37 »
Ja, eenvoudiger kunnen ze het niet maken, klinkt bekent, maar waarvan ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/12, 15:41:45 »
Ja, eenvoudiger kunnen ze het niet maken, klinkt bekent, maar waarvan ???
Belastingdienst?

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/12, 15:43:06 »
Zou zo maar kunnen.  XD XD XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/12, 19:19:10 »
Waar heb je het lettertype vandaan?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu-nl versie logo nieuwe stijl.
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/12, 19:25:48 »
Waar heb je het lettertype vandaan?
Het streepje van de t weggehaald om er een l van te maken en de n kopieëren.
:)