Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan na download en installatie de software nergens vinden  (gelezen 655 keer)

kan na download en installatie de software nergens vinden
« Gepost op: 2010/04/11, 12:13:08 »
Van een opensource navigatie programma (van opencpn.org) een download gedaan.
Die heet opencpn.deb en wordt automatisch herkent en geinstalleerd (geen enkel probleem met mijn Ubuntu 8.04).
Maar ik kan nergens de applicatie zelf vinden om te starten.
Waar moet ik zoeken? Je kan van Windows zeggen wat je wilt maar die zetten ten minsten een icon op een vindbare plek neer.

Re: kan na download en installatie de software nergens vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 12:33:27 »
dank.
heb ook via synaptyc package manager gekeken en het toen gevonden in usr/local/bin of iets dergelijks
maar bij de toepassingen staat ie nergens in elk geval
maar het werkt weer ;-))

Re: kan na download en installatie de software nergens vinden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 12:54:38 »
Het kan zijn dat de software zelf geen starter heeft, dan ligt het helemaal niet aan Ubuntu. Dat kan gecontroleerd worden door naar de geinstalleerde bestanden te kijken (in Synaptic: rechtsklikken op pakket->eigenschappen). Kijken of er een bestand is geinstalleerd als: /usr/share/applications/programmanaam.desktop

Als dat er niet is, dan zult ge zelf een starter moeten maken (Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu).
Als dat bestand er wel is, dan zou ge eventueel eens kunnen her-aanmelden of ook kijken via Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu of de starter er wel staat, maar is uitgevinkt.