Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen want ik snap er niks meer van, sinds vorige week kan ik vrijwel niks meer in ubuntu, ik zal het proberen uit te leggen.
Opstarten gaat gewoon goed maar zodra ik bv op een icoon klik op de werkbalk reageert ie niet pas bij de 2e keer klikken start ie het programma, als ik dan bv firefox heb opgestart kan ik niks aanklikken zoals bestand of favorieten of scrollen, start ik nautulis op dan werkt dat venster wel maar minimalisenen of afsluiten gaat niet ook het venster kan ik niet verplaatsen, zodra ik een 2e venster open kan ik in dat 2e venster ook niks meer aanklikken en kan hem alleen nog maar afsluiten met alt-f4, alt-tab werkt dan ook niet meer.
Ik heb voor het internet gebruik nu even een andere browser geinstalleerd en die werk wel zolang ik maar 1 venster gebruik, een 2e taak opstarten gaat dus niet , ubuntu reageert niet op het klik signaal. Verder kan ik wel mijn muis vrijbewegen. Ik heb al een andere muis geprobeerd maar daar ligt het niet aan.
Nu word het nog gekker, ik heb 2 hd' s , op beide heb ik een ubuntu partitie staan en ik heb nog een xp partitie. Toen ik tegen dit probleem opliep startte ik de andere ubuntu partitie op om alsnog even te kunnen internetten maar ook daar liep ik tegen dezelfde problemen op....toen begon ik te denken dat het misschien de hardware was die problemen veroorzaakte en startte xp op om te kijken of het daar hetzelfde was maar daar was niks aan de hand, alles deed het gewoon.
Nu heb ik vlak voor dit probleem wel het een en ander geinstalleerd, een lamp-pakket en zoneminder verder geen updates voor ubuntu. Om zeker te zijn heb ik deze inmiddels verwijderd maar daar lag het niet aan, logische eigenlijk maar je probeerd wat.
Iemand een idee wat hier aan de hand is ?