Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Installatie op schone schijf.  (gelezen 1248 keer)

(Opgelost) Installatie op schone schijf.
« Gepost op: 2010/04/10, 05:09:34 »
Straks komt er een nieuwe LTS versie uit. Die gaan we dan installeren. Maar om de kans op problemen zo klein mogelijk te houden, is het beter de schijf goed schoon te vegen alvorens de nieuwe versie erop te zetten. Dat wil zeggen dat alles eraf moet. Bij Windows heb je daar een aparte schijf voor. Die doe je in de lade en de schoonmaak begint. Die schoonmaak duurt een half uur à drie kwartier, maar dan is alles er ook af. Hoe doe ik dat bij Ubuntu? En hoe kom ik trouwens (straks) aan een schijfje met het nieuwe systeem, want met een lege schijf kan ik natuurlijk niet het Internet op.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 17:28:24 door HermanDegenhart »

Offline jan11000

• Lid
Re: Installatie op schone schijf.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/10, 06:43:25 »
Gewoon met een ubuntu cd(livecd) opstarten, dus booten vanaf de cd.
Dan met gparted de schijf of schijven wissen, dan is alles leeg.

FrSu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/10, 09:01:25 »
Maar dan wel gelijk de nieuwste LTS versie live CD gebruiken.  ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/10, 10:37:01 »
Als U de live cd heeft gewoon kiezen voor gebruik de gehele schijf .
Dan maakt hij uw hele schijf wel leeg en dan pas installeerd hij ... dus simpel zonder allerlei toestanden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (Opgelost) Installatie op schone schijf.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/12, 17:29:16 »
Jawel Femke, echt waar, zo stom ben ik nu eenmaal.