Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) U10.04: "Errors were found while checking drive /" Ubuntu start niet  (gelezen 2335 keer)

Offline Luuk58

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hi,

ik weet niet wat ik heb gedaan, maar ik krigj bij het opstarten het paarse laad scherm met de melding zoals in topic titel. Verder start ie niet meer op, dat scherm blijft staan. Wat nu?

Grt,
Luuk
« Laatst bewerkt op: 2010/04/07, 20:18:16 door Luuk58 »

Offline Cumulus007

• Lid
Herstelmodus opstarten. Kiezen voor rootshell. fsck uitvoeren. Klaar.

Offline Luuk58

• Lid
Herstelmodus start niet op. Tekst vliegt zo snel voorbij dat ik het niet kan lezen, maar er staat "check forced" en "run fcsk(oid) manually".

Offline Luuk58

• Lid
Bump want laptop onbruikbaar. :(

Offline Drummies

• Lid
run fsck manualy.m.b.v GParted
Citaat
The easiest Live CD to use is GParted -- LiveCD because it's made for doing all kinds of work with file systems and partitions. All you need to do with that is right-click on the partition and look for the option 'Check' and click on it. Wait a while and your file system check will be complete. You won't need to know any commands.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/07, 19:22:34 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Luuk58

• Lid
bedankt, het werkt weer! =D wel raar dat ubuntu dat niet zelf kon doen...

ohja, en fluxbox (Gparted Live) maakt een cool bliepje als je 'em afsluit.. :D