Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bluefish vraag [opgelost]  (gelezen 1063 keer)

bluefish vraag [opgelost]
« Gepost op: 2010/04/04, 19:19:33 »
Hallo, ik heb een eigengemaakte site met yolasite.com gemaakt. als ik in Bluefish deze URL open en wat tekst verander, hoe publiceer ik die dan op het web?

mvrgr, Frank
« Laatst bewerkt op: 2010/04/04, 22:13:14 door frankje »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: bluefish vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/04, 19:33:17 »
Hoe werkt dat Yolasite precies? Moet je via die website pagina's maken, of heb je FTP-ruimte?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/04, 19:49:47 »
Het is een site waarbij je kunt kiezen uit een aantal prefab voorbeelden waarbij je vakjes tekst kunt invullen en plaatjes kunt uploaden.

mvrgr, Frank

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/04, 20:18:11 »
Dus je maakt de website geheel via een soort online controlepaneel op yolasite.com?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/04, 20:22:32 »
precies. alleen bepaalde link-teksten blijven in het engels staan, dus ik heb de URL in Bluefish geopend, en vervolgens met replace de teksten in het nederlands vertaald, maar goed, hoe zorg ik er nu voor dat het op de site ook goed komt te staan?

mvrgr, Frank

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/04, 22:10:11 »
precies. alleen bepaalde link-teksten blijven in het engels staan, dus ik heb de URL in Bluefish geopend, en vervolgens met replace de teksten in het nederlands vertaald, maar goed, hoe zorg ik er nu voor dat het op de site ook goed komt te staan?

mvrgr, Frank
Dat gaat helaas niet werken. Je hebt dus de URL van de pagina in Bluefish geopend? Dit gaat niet werken. Je kunt via HTTP geen bestanden bewerken, enkel downloaden en uploaden. Sowieso is, wat je nu hebt gedaan in Bluefish, hetzelfde als de website openen in Firefox. Beide programma's dienen een verzoek in bij de server om de pagina te downloaden. Ze krijgen broncode terug. Firefox zet die broncode om in een webpagina. Bluefish doet dat uiteraard niet.

Oftewel, je zult moeten klagen bij de klantenservice van yolasite. Vragen of ze het platform geheel naar het Nederlands vertalen :)

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/04, 22:12:36 »
ok dat beantwoordt mijn vraag, dank Cumullus007, maar vraag me af of klagen helpt....

Bedankt, Frank