Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotmail  (gelezen 5224 keer)

hotmail
« Gepost op: 2010/04/04, 13:03:06 »
Sedert 2 dagen kan ik niet meer inloggen op hotmail en msn, ik heb mij suf gepiekerd wat ik verkeerd kan gedaan hebben maar ik weet het niet. Ik heb dan maar mijn oud pc'tje opnieuw aangesloten waar ik een dualboot XP/Ubuntu had en............geen probleem om in beide OS in te loggen op hotmail. Heb dan KLAM anti-virus ingeschakeld en die vond 30 virussen of fouten, allemaal ZIP , wat mij doet veronderstellen dat er iets fout zit in mijn instellingen. Heb die in quarantaine gezet. Allemaal tevergeefs.
Ik werk dus enkel met Ubuntu 9.10 op deze pc en heb alle updates opgenomen. Is een herinstallatie de oplossing?? Maar dan moet ik mijn configuratie opnieuw bijeen sprokkelen, waar ik 4 maand over gedaan heb, en dit voor mijn 69ste verjaardag ?!?!
Help aub
bert

Re: hotmail
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/04, 13:07:51 »
Heb je een virusscanner op Ubuntu geïnstalleerd? Dat is absoluut onnodig. Als die 30 meldingen op Linux voorkomen, zijn ze absoluut vals.

Een herinstallatie moet je pas doen als alle andere mogelijke oplossingen niet meer helpen.

Je zegt dat je niet meer op hotmail en msn komt. Bedoel je hiermee hotmail.com en msn.com, of bedoel je iets anders?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/04, 17:09:49 »
Wanneer ik gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven heb blijft " laden "aangegeven  samen met het rondje dat blijft draaien maar er gebeurd verder niets. Op mijn oude pc gaat het wel, dus het moet aan de nieuwe pc liggen. Ik heb -voor zover ik weet -  geen veranderingen aangebracht aan het systeem, maar waarschijnlijk onbewust wel ???

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/04, 17:28:29 »
Wanneer ik gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven heb blijft " laden "aangegeven  samen met het rondje dat blijft draaien maar er gebeurd verder niets. Op mijn oude pc gaat het wel, dus het moet aan de nieuwe pc liggen. Ik heb -voor zover ik weet -  geen veranderingen aangebracht aan het systeem, maar waarschijnlijk onbewust wel ???
Welk MSN-programma gebruik je?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/04, 18:57:23 »
Gewoon het e-mail programma (naam@msn.com) en (naam@hotmail.com), deze adressen heb ik al jaren, eerst met XP en later in dualboot met Ubuntu . Nu sinds 3 maand met mijn nieuwe pc met uitsluitend Ubuntu, tot eergisteren.....................

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/04, 19:01:10 »
Ik snap echt niet wat je bedoelt... Je hebt dus problemen met het MSN'en? Je gebruikt toch een programma om in te loggen op MSN, zoals Emesene of Pidgin?

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/04, 19:14:20 »
Ehm... zo te horen zit er wat fout in de browser. Probeer dit eens:

Ga in Firefox naar:

1. extra -> recente geschiedenis wissen...

2. Kies bij 'Te wissen tijdsperiode' voor 'alles'

3. Klik op details en zet een vinkje voor alle opties.

4. Klik nu op 'nu wissen'

Herstart de browser en kijk of je nu wel weer in kunt loggen.

Succes!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/04, 21:37:55 »
Heb de firefox-geschiedenis gewist zoals aangegeven maar zonder succes. Ik heb intussen ook opera en chromium binnen gehaald en ook daar blijft alles steken bij het inloggen. Voor cumulus007 : Inloggen kan je normaal op elke pc, mits gebruikersnaam en wachtwoord, dat was tot nu geen enkel probleem maar nu blijft de pc hangen na de klik op " inloggen "wat emesene of pidgin betreft, nog nooit van gehoord. Ik ben op Ubuntu over gestapt na aankoop van een nieuwe pc 4 maand geleden om geen Windows te moeten kopen en was tot nu zeer tevreden daarom zou ik graag een oplossing vinden. Ik heb alvast een back-up genomen op een externe HD die ik kan terug zetten indien ik tot herinstallatie zou moeten overgaan.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/05, 06:34:04 »
Wordt het niet tegengehouden door NoScript? Of cookies disabled.

(Overigens ben ik niet zo gek op hotmail, ben al lang geleden overgestapt op Gmail. Die vind ik sneller en veiliger, maar dit even terzijde).

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/05, 08:08:59 »
ik gebruik hotmail en gmail.
uit ervaring weet ik dat het regelmatig voor komt dat de hotmailservers niet te bereiken zijn.
ik hou het er op dat meneer windows weer bezig is met updates etc.
de volgende dag gaat het dan meestal weer goed.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/05, 11:23:45 »
Excuses, maar ik snap het probleem niet meer. Je stelt in de openingspost dat msn het niet meer doet, je bedoelt toch wel MSN Messenger? Of bedoel je de website msn.com?

« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/05, 16:22:58 »
Nu begrijp ik er niets meer van, daarnet een wanhoopspoging om msn en hotmail te bereiken en.................geen probleem, onmiddellijk contact, e-mails binnen gekregen, dus alles normaal. Zou het dan zijn zijn zoals "chaos 7" schrijft:opkuis door Windows en gebruikers laten wachten ??? Maar dan zou ik toch niet de enige zijn met klachten ? Ik heb intussen een gmail adres aangemaakt en mijn hotmail omgeleid naar gmail, ik ga mijn contacten vragen geen hotmail of msn-adressen meer te gebruiken en na verloop van tijd gooi ik ze er dan volledig af. Eén gmail, en één telenet adres voor mij en mijn vrouw zal wel volstaan. Bedankt voor alle reacties maar ik ben wel benieuwd of er nog mensen met deze moeilijkheden te maken hadden.
Vriendelijke groeten
bert

Offline gorki

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/05, 20:20:19 »
k ben blij eindelijk te lezen dat er nog iemand met identiek hetzelfde probleem als mij kampt!

ook ik kan sinds een week niet meer inloggen op hotmail op mijn ubuntu-laptop. Na ingeven van mailadres en wachtwoord, blijft het scherm eeuwig staan op 'laden'. Het ligt alvast niet aan de browser die ik gebruik, want probleem doet zich voor in zowel firefox als chrome als opera...

gelukkig heb ik nog een tweede laptop,waarop windows is geinstalleerd. Hierop is inloggen geen probleem.
Ik heb mij al suf gezocht naar de oorzaak, maar als ubuntu-leek begin ik de hoop stilaan op te geven.

heb gisteren - uit pure wanhoop - mijn hele pc geformatteerd en ubuntu opnieuw geinstalleerd. En jawel, inloggen op hotmail werkte welgeteld 1 dag, tot nu dus...

weet iemand raad?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/05, 20:23:22 »
Er zijn betere alternatieven.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/06, 11:25:33 door Lexaldo »

« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/05, 20:26:21 »
Ik heb op een ander forum gelezen (windows gerelateerd) dat er daar ook heel wat mensen zijn die sinds een week problemen hebben met inloggen. Soms lukt het wel, soms niet.

Offline gorki

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/05, 20:32:10 »
hotmail is inderaad niet echt je dat.
maar weet u... een half jaar geleden ben ik overgeschakeld naar ubuntu. Voor mij was die overstap een bewuste keuze, mijn vrouw moest noodgedwongen mee op de kar springen. Ik ben er heel tevereden mee, dat ook voor haar de overstap probleemloos is verlopen. Maar nu nog van haar eisen om over te schakelen op gmail oid is te veel van het goede.

en nogmaals: op windows pc lukt inloggen keer op keer. Geen enkel probleem. Via ubuntu lukt het totaal niet meer.