Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] bash completion karmic  (gelezen 879 keer)

[OPGELOST] bash completion karmic
« Gepost op: 2010/04/02, 09:26:31 »
Ik heb zo net een nieuwe laptop geinstalleerd met karmic. Als ik een gnome terminal open, werkt echter tab completion niet. Als ik van men home directory bijvoorbeeld "cd Do" + TAB drukte, kreeg ik automatisch "cd Documents". Is dit een karmic bug maar dit werkt blijkbaar niet meer?

Ik heb de standaard .bashrc nagekeken en de lijnen ivm auto completion uit commentaar gehaald maar dit hielp niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/02, 11:16:23 door davy.vereycken »

jesse2314

• Gast
Re: bash completion karmic
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/02, 09:29:43 »
Vervelend :( Hoe oud is de installatie nu ???

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/02, 09:31:06 »
sudo apt-get install bash-completion

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/02, 09:56:42 »
De package bash-completion is reeds geinstalleerd, was standaard geinstalleerd. Het betreft een verse 9.10 installatie die qua updates volledig up to date is.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/02, 10:25:37 »
"cd Do" + TAB heeft 2 mogelijke aanvullingen, namelijk Documenten en Downloads. Daarom dat hij niet aanvult. Druk eens 2 maal op tab, en hij zal deze keuzes geven. Of doe "cd Dow" + tab of "cd Doc" + tab.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/02, 11:16:02 »
bedankt dat was het. Bij men oude pc had ik de downloads folder al verwijderd daar ik die niet gebruik. Vandaar dat ik dit "probleem" daarop nooit had.