Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows xp start niet meer door in dual boot  (gelezen 3859 keer)

Offline roeland

• Lid
  • Steunpunt: Nee
windows xp start niet meer door in dual boot
« Gepost op: 2010/04/01, 15:31:37 »
ik heb een dual boot, Ubuntu 9.10 en Windows XP.  Zonder dat ik me bewust ben van veranderingen, wil Windows XP niet meer doorstarten.  Het startscherm blijft maar staan en de vierkantjes in de balk in het midden blijven bewegen, maar verder gebeurt er niets.

Hoe los ik dit op?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt is Xubuntu aan te bevelen!

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: windows xp start niet meer door in dual boot
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/01, 15:51:18 »
Uit je verhaal snap ik dat je wel bij het eerste scherm van XP komt, dit lijkt me een een XP probleem.
Het lijkt mij verstandig om eerst weer de MBR te herstellen zodat je Grub even overslaat en je XP kan herstellen. Dit kan zo http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering Nu kan je XP herstellen. Na herstel kan je Grub zo terug zetten. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline roeland

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/01, 16:07:24 »
Lijkt me geen eenvoudig klusje, maar ik ga er binnenkort mee aan de slag (het probleem zit gelukkig in mijn tweede minder gebruikte PC).  Werkt jouw advies wel voor de laatste 9 versie?  Er wordt tot 9.04 opgegeven.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt is Xubuntu aan te bevelen!

Offline Gijsbert

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/01, 16:24:35 »