Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icecast2 Ices Radio Stream  (gelezen 790 keer)

SmileX

• Gast
Icecast2 Ices Radio Stream
« Gepost op: 2010/03/29, 21:58:07 »
Hallo iedereen,

Ben nog nieuw hier maar ben niet helemaal nieuw met ubuntu.
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen.

Ik zit bij een lokaal radio station en daar hebben we natuurlijk ook stream.
Nu sinds kort krijgen we steeds meer problemen en errors.
Dus ben ik van plan om over te stappen naar linux dus ubuntu.

Nu is het volgende het probleem.
Wij sturen ons geluid de geluidskaart in en deze moet via een stream mogelijkheid icecast2, shoutcast etc..
Naar een andere server.
Dit doordat wij geen genoeg upload snelheid hebben streamen wij dus naar een server die pakt het op en vanaf daar kunnen de luisteraars meeluisteren.

Nu heb ik Icecast in mijn vorige configuratie met ubuntu wel aan de praat gekregen maar meer dan dat niet...

Ik heb geen idee hoe ik de verbinding nu open zet naar die andere server..

In windows was het heel makkelijk dan heb je de shoutcast dsp plugin voor winamp en dan ben je zo klaar maar dit is nu niet het geval ik kom er niet helemaal uit..

Ik hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen want de stream is strax een week offline en zolang ben ik ook al bezig..

Heb veel gezocht en ook hier de zoekfunctie gebruikt maar ik kwam er niet uit dus ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Owja bijna vergeten ik heb Ubuntu 9.10 Desktop clean erop staan.
Net opnieuw geinstalleerd en alles moet er verder nog op.
Maar omdat er zoveel keus is wil ik het graag goed doen dus als dat advies erbij kan heel graag :D

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 2010/03/29, 22:01:19 door SmileX »

Re: Icecast2 Ices Radio Stream
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/18, 19:03:13 »
Bump