Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sd-kaartlezer werkt niet goed  (gelezen 3656 keer)

Sd-kaartlezer werkt niet goed
« Gepost op: 2010/03/29, 13:13:39 »
Mijn kaartlezer (in m'n laptop) heeft kuren. Een sd-kaart herkent ie wel, hij laat ook de bestanden zien die op de kaart aanwezig zijn, maar tijdens het inladen van voorafbeeldingen vertraagt mijn hele systeem. Als ik vervolgens die bestanden overzet op de harde schijf, vertraagt de boel nog erger tot het punt dat mijn laptop spontaan uitvalt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Ik gebruik trouwens Kubuntu 9.10 met Dolphin om de bestanden over te seinen van de sd naar de harde schijf.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Sd-kaartlezer werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/30, 12:39:41 »
Niemand?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline rja

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/30, 15:35:57 »
Zijn er foutmeldingen ?

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/30, 16:07:46 »
Andere sd kaart wat gebeurd er dan?

Andere kaartlezer(usb) met de eerste sd kaart, wat gebeurd er dan?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/30, 16:40:58 »
Is dit met elke SD Kaart? Probeer eens een andere erin te stoppen ;)
Het kan ook best gewoon aan het kaartje liggen, in dat geval moet je hem eens proberen te formatteren..

Is het met alle kaartjes? Dan heb je een goede kans dat hij kapot is.. Misschien dat schoonblazen helpt maar ik weet niet of het zomaar weer gerepareerd kan worden..

Naar mijn ervaring werken letterlijk alle SD lezers met Ubuntu dus ik denk dat het hardwarematig licht.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/31, 20:51:50 »
Hmm... zou best kunnen dat ie kapot is, want hij heeft het met vrijwel alle sd-kaartjes. Ik kan me ineens (XD) herinneren dat ik er ooit een kaartje in gestopt heb dat er niet in paste (was een mini-sd ofzo). Die heb ik met veel pijn, moeite en een paperclip weer uit weten te halen. Maar blijkbaar is daarbij iets ernstig beschadigd...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/31, 21:39:00 »
Voor een paar Euro heb je al een plug en play kaartlezertje. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.