Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu crasht (dual screen)  (gelezen 802 keer)

Offline Maikell

• Lid
Ubuntu crasht (dual screen)
« Gepost op: 2010/03/28, 14:31:00 »
Geliefden

Wanneer ik wil instellen bij Ubuntu 9.10 dat ik mijn 2e beeldscherm wil gebruiken als 2e bureaublad, dan geeft hij zwart beeld aan met mijn muis icoontje erop. Echter kan ik de muis icoontje niet bewegen, daaruit maak ik op dat Ubuntu vastloopt/crasht. Echter, wanneer ik mijn 2e beeldscherm gewoon gebruikt als 'mirror' dan doet hij het wel en wanneer ik mijn 2e beeldscherm gewoon als enigste scherm gebruikt dan doet hij het ook.

Wie o wie kan mij helpen!

Maikell.

Re: Ubuntu crasht (dual screen)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/28, 22:54:03 »
Ik hoop dat ik je iets kan helpen. Heb je een of twee grafische kaarten, en welk merk en type? Is het mogelijk dat je bij twee grafische kaarten, deze verwisselt? Of bij een grafische kaart de beeldschermen om wisselt? En welk programma gebruik je om de twee beeldschermen in te stellen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Maikell

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/30, 19:48:11 »
Eén video kaart, namelijk de Intel GMA 945. Ik ben in het bezit van een laptop, ik gebruik mijn scherm die aan mijn laptop zit en plug een externe beeldscherm (iiYama ProLite e430) in mijn laptop. Ik gebruik gewoon de standaard programma die bij Ubuntu wordt geleverd voor de beeldscherm instellingen.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/30, 20:01:11 »
Probeer http://projects.dvdmeer.nl/python-randr/index.php eens, wellicht dat dit beter werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.