Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VOB Player  (gelezen 1427 keer)

VOB Player
« Gepost op: 2010/03/25, 16:44:41 »
Ik heb vandaag Ubuntu 9.1 op mijn laptop geinstalleerd. Nu gebruik ik altijd WinDVD pro 2010 of Powerdvd 10 Ultra om mijn dvd's te bekijken. werken deze ook op ubuntu sinds totum niet normaal dvd's kan afspelen.

bedankt!

Offline Tom

• Lid
Re: VOB Player
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/25, 16:52:00 »
Weet niet of U dat bedoelt maar Totem speelt wel degelijk DVD´s af en goed zelfs.
Wel eerst dit allemaal volgen.

http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningKarmic
« Laatst bewerkt op: 2010/03/25, 16:53:35 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vanadium

• Lid
Re: VOB Player
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/25, 18:11:59 »
Probleem is, vrees ik, dat totem lange tijd geen dvd menu's heeft ondersteund. Ik ben niet zeker of die dat al in Karmic doet.

Als je DVD helemaal niet afspeelt met totem, dan zal je de link van Wanda moeten volgen om vooralsnog de nodige codecs te installeren.

vlc, dat er net zo uitziet en werkt als onder MS Windows, gaat zeer goed met dvd om. Wat er ook is met vlc: het heeft zijn eigen codecs, en het zal even goed werken, ook als je mulitmediaondersteuning voor de rest niet hebt vervolledigd.