Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Kubuntu] Citrix XenApp plugin for linux werkt niet: foute architectuur i386  (gelezen 3937 keer)

ik heb een probleempje, ik heb voor mijn werk een Citrix Client nodig, en die werkt wel op linux en is ook al .deb beschikbaar.
maar als ik die wil installeren krijg ik alleen "foute architektuur: i386".
ik heb dan wel een x86_64 systeem, maar dan nog moet ik gewoon 32-bit programma's kunnen installeren, CrossOver Pro is ook 32-bit en die werkt wel gewoon.

dus, waarom werkt de Citrix plugin niet? ik hoor dit gewoon te kunnen installeren.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Niet alle 32 bits applicaties draaien op een 64 bits architectuur. Zoek in de pakketmanager naar ia32-libs

This package contains runtime libraries for the ia32/i386
architecture, configured for use on an amd64 or ia64 Debian system running
a 64-bit kernel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

dat is het punt juist, die heb ik al en toch doet hij het niet :|

die zijn bijde voor remote desktop, ze ondersteunen wel ICA, maar ik bedoel de "echte" citrix client.
ik gebruik nu KRDC via RDP, werk wel, maar ik mis zo de "seamless window" mogenlijkheid
(nou ja, seamless, met windows vensterranden zeker....)

also, dit licht niet alleen in de citrix client lijkt het.
alle 32-bit programma's willen niet installeren, maar CrossOver Pro werkt wel en die is ook 32-bit ???
« Laatst bewerkt op: 2010/03/25, 09:49:00 door richard »

Kan je een linkje geven naar de citrex deb. Kan ik het vanmiddag/vanavond zelf eens prtoberen op de karmic 64 bits.

http://www.citrix.com/English/ss/downloads/details.asp?downloadId=3323&productId=186&c1=sot2755&c2=ost1349860

maar het lijkt er op dat er meer aan de hand is, en dat Kubuntu gewoon mijn laptop niet volledig ondersteund.
hij staat ook niet op de hardware compatibilijds lijst, en veel andere toshiba laptops wel.
dus ik ga er denk ik OpenSuse op doen, die ondersteund hem wel goed.

draadloos werkt nu ook niet enz. enz.

Xarixer

• Gast
Probeer deze link eens: https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo

Ik weet niet hoe dat werkt voor Kubuntu (zou niks uit mogen maken toch?) maar voor mij werkte dit in Ubuntu Karmic en Lucid. Gewoon de 64-bit setup volgen.

Als het een deb is, navigeer dan in de Terminal naar de map waarin de deb staat en geef het volgende commando in:

sudo dpkg --force-architecture -i *.deb