Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanpassen FSTAB en Locaties menu  (gelezen 787 keer)

Offline frank4

• Lid
aanpassen FSTAB en Locaties menu
« Gepost op: 2010/03/21, 22:20:24 »
Hoi,
Ik heb een data schijf (NTFS) en deze wil ik automatisch gekoppeld hebben; dit is inmiddels gelukt via het aanpassen van /etc/fstab. Als ik met de muis naar het Ubuntu menu wijs dan zie ik als "locaties" aan gewezen word het volgende onder elkaar staan:
Persoonlijke map, Bureaublad, Documenten, Muziek, Afbeeldingen, Video's, Downloads, Ubuntu One; dan een dunne lijn en daar onder:
Computer, System reserved, System, Data, Data

Wat ik graag wil dat in bovenstaand menu System reserved (aangemaakt door Windows7 NTFS-schijf =sda1) en System (ook Windows7 NTFS=sda2) en Data (ook weer een Windows 7 schijf=sda3) niet zichtbaar zijn alleen de door fstab zichtbare gekoppelde schijven.

Weet iemand raad?
Tja, Ubuntu na jaren windows gebruik....  ff wennen.

Offline vanadium

• Lid
Re: aanpassen FSTAB en Locaties menu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/22, 18:31:12 »
Koppel je schijven aan onder /mnt in plaats van onder /media of onder je home directory.