Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Icoon prullenbak veranderen.  (gelezen 4286 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
[opgelost]Icoon prullenbak veranderen.
« Gepost op: 2010/03/21, 09:39:12 »
Hoe kan ik het standaard icoon voor de prullenbak veranderen? Ik vind dat oranje ding een beetje saai worden. Ik wil het vervangen door:

en
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 11:32:36 door TopGear »

Offline joop905

• Lid
Re: Icoon prullenbak veranderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/21, 09:42:42 »
rechtermuisknop op het icoon van de prullenbak --> eigenschappen

grj
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 09:45:31 door joop905 »

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/21, 10:10:13 »
Maar als ie vol is, veranderd het plaatje niet naar vol. Hij blijft gewoon op het plaatje dat ik heb aangewezen.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/21, 10:45:18 »
Maar als ie vol is, veranderd het plaatje niet naar vol. Hij blijft gewoon op het plaatje dat ik heb aangewezen.
Klopt. Foutje in GNOME.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/21, 10:58:18 »
Als je zoekt op trash krijg je een enorm aantal bestanden, waaronder iconen.
Misschien zou je de juiste - trash full en trash empty o.i.d. - moeten vervangen door die van jou en ze precies dezelfde naam geven.

Maar dat lijkt mij wel een heel karwei; er zijn er nogal wat.

Offline TopGear

• Forumteam
Re: [opgelost]Icoon prullenbak veranderen.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/21, 11:32:45 »
Dan laat ik het zo.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/21, 11:42:38 »
Hoe kan ik het standaard icoon voor de prullenbak veranderen? Ik vind dat oranje ding een beetje saai worden. Ik wil het vervangen door:

en

Smakelijk. XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/21, 12:32:23 »
Hey, TopGear. Ik heb nu jouw icoontjes op mijn buroblad (in Mint) en het werkt: leeg en vol.  8)

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/21, 12:47:04 »
Nouja! Ik snap het niet!

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/21, 12:54:56 »
Nouja! Ik snap het niet!
Ik heb m.b.v. gksudo nautilus de icoontjes user-trash.svg en user-trash-full.svg verwijderd (na ze te hebben gekopieerd).
Ze stonden in usr/share/icons/gnome-colors-commons/scalable/status en -places. Maar ik heb waarschijnlijk andere dan jij; je kan ze vinden met de zoekfunctie. Ze staan daar gegroepeerd per type en ik wist al vrij snel welke ik moest hebben, dus het viel eigenlijk nog wel mee.

Toen heb ik die van jou hernoemd en ze er tussen gezet. Dat ging niet meteen, zelfs niet met gksudo nautilus. Pas na een restart lukte dat.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/21, 18:10:40 »
Maar als je icoontjes hebt die bij een thema behoren? Dan kan dat niet?
Want bijv. het icoontje bovenin links is het voetje, en stel dat ik deze wil veranderen (in mijn avatar).....het icoontje is van een thema, dezelfde dus van de prullenbak.
Als je de icoon die nu wordt getoond kunt opsporen en hernoemen. En dan een andere icoon in die map zetten met precies dezelfde naam als die andere eerder had, moet het volgens mij lukken.