Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met autofs en nfs  (gelezen 712 keer)

knireis

• Gast
probleem met autofs en nfs
« Gepost op: 2010/03/20, 20:43:03 »
Ik probeer in ubuntu 9.04 een nfs share van mijn nas te mounten.
In de auto.master file staat:
/mnt  /etc/auto.nfsen in de auto.nfs file:
a2 -fstype=nfs 192.168.2.10:/mnt/HD_a2
Het probleem is dat de /mnt directory verdwijnt bij een restart van het systeem. Als ik dan /mnt opnieuw aanmaak en autofs herstart dan worden de shares netjes gemount. Echter zodra ik de server herstart is /mnt weer verdwenen. Als ik ipv /mnt bv .nfs gebruik gebeurt hetzelfde.
Ik heb ook een server op debian lenny draaien en daar werkt het wel prima.
Enig idee?

Offline tigger

• Lid
Re: probleem met autofs en nfs
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/20, 22:12:44 »
Heb je ook al eens geprobeert om een andere directory als mount-point te gebruiken? Bijvoorbeeld /net? /mnt is natuurlijk van oudsher altijd aanwezig en wordt voor van alles en nog wat gebruikt en misbruikt, mogelijk dat er daardoor iets gebeurt wat /mnt niet beschikbaar maakt.
Om diverse redenen hou ik zoveel mogelijk /mnt vrij voor tijdelijke zaken, vaste mounts komen ergens anders te hangen.
Ik heb met autofs diverse smb en nfs automounts onder /net (resp. /net/smb en /net/nfs) en daar heb ik geen problemen mee.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA